HTML

SarcHarc

Minden, amit tudni akartál az adóról, de senki nem merte megválaszolni.
Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál a blogon, írd meg nekünk: tanacsadas@vezinfo.hu

Facebook

cikk15_kep.jpgA foglalkoztatottság csökkenése a szocialista nagyipar és a mezőgazdaság tönkremenetelével párhuzamosan a ’80-as évek végétől gyorsult fel és 1996-ban fordult meg némileg, ám ekkorra már 1,5 millióval kevesebb foglalkoztatott volt, mint a rendszerváltás előtti 66–68%-ot közelítő arány mellett. Azóta nagyon lassú emelkedés történt, több megbicsaklással – 2008 közepén a KSH adatai szerint 61,7%-os volt a foglalkoztatási arány, idén eddig 63,8%-nál tartunk. A szám az uniós átlagtól – amit csak Csehország tud tartani a keleti blokkból – így is csúnyán le van maradva, de a kérdés az, hogy a statisztikában látszó növekedés valódi, a gazdasági folyamatokba illeszkedő tendenciát takar-e.

A válasz nem azért fontos, hogy objektíven eldönthessük, ki hazudik jobban a vetélkedő politikai erők közül: aki világcsodát vagy aki csalást kiált, hanem mert a viszonylag alacsony hazai életszínvonal az alacsony foglalkoztatási rátából következik. Sajnos európai mércével mérve is kevesen fizetjük a tízmillió embert érintő állami kiadások fedezetét jelentő adókat, kevesen állítjuk elő a társadalom gazdasági teljesítményét. A 15–74 évesek között már csak 52,2% a foglalkoztatási arány, azaz 3,98 millióan fizetjük a cechet. Csehországban hasonló lélekszám mellett 5,1 millió ember dolgozik! Az ilyen jellegű egészségtelen arány kényszerűen magas újraelosztást eredményez, hajtja felfelé az adókat, különösen akkor, ha a hagyományos piaci módszerektől elrugaszkodó gazdaságpolitikával párosul.

A következményeket az aktív adózók viselik: magánemberek és vállalkozások. A társadalom nagyon jelentős, nem adózó, de politikai szavazattal rendelkező hányadának így érdeke a helyzet fenntartása.

Szakmai szempontból nézve mindezekért az átlagbérhez közelítő minimálbér, a magas minimum tb-járulékokat is tartalmazó munkaerőköltség – amely az átlagos munkaerőköltség 35–40%-a –, a gáláns családtámogatási rendszer a felelős. Az átlagos magyar adóterhelés a régiós versenytársainkhoz (Románia, Szlovákia, Csehország stb.) képest közel 10%-kal magasabb.

Makrogazdasági közismeret, hogy növekvő adók következtében egy ponton túl az elérhető összbevétel már nem nő tovább, sőt, bizonyos határon túl mérséklődik – inkább a feketegazdaság felé fordulnak a résztvevők, vagy tönkremennek. Ugyanazt az adóbevételt két módon is el lehet érni: egy magasabb kulcs mellett, kevesebb befizetővel, és egy alacsonyabb adókulcs mellett, több befizetővel. Nálunk most az első változat fut. A magas adóterhelés csökkenti a munkaerő-keresletet, adóelkerülésre ösztönöz, és be nem jelentett foglalkoztatáshoz vezet. Ráadásul a rendszer fenntartásához az állami újraelosztás mértékének is 50% körül kell lennie, és az előzetes hírek szerint nem lehetetlen, hogy 2014-ben újabb komoly százalékokkal fog nőni. Ha a jövőben is szabadpiacban és kapitalizmusban gondolkodunk, ez nem túl jó hír…

A foglalkoztatottak számának növekedése a fentiek miatt fontos és jó. De sajnos nem mindegy, hogy miért és kikkel nő a szám. Ha a gazdaság növekedéséből következően generálódnak új munkahelyek, amelyek felszippantják a munkanélkülieket, az pozitív jelenség. Ha a szociális segély kiosztásának egy módjaként közmunkát szervezünk, annak elsősorban morális hatása van, gazdasági nem sok. Annak, aki munkáért kapja a pénzt, kevésbé sérül az önbecsülése, és a rendszeres tevékenység segít visszaszokni a munka ritmusába. Ugyanakkor sajnos gyakran láthatjuk az országban, hogy a „kényszermunkások” tevékenységének valódi gazdasági haszna nagyon kevés. Makro szinten viszont nagyot rontunk a hatékonyságon. Az évek óta alig változó összterméket többen állítjuk elő, tehát a hatékonyság romlik. Az előállított GDP szerint rangsoroló listában általában Vietnamot előzzük meg, Csehország +50%-ot ver ránk…

2012-ben a közmunkaprogramban körülbelül 260 ezren vettek részt. 2013-ban a bruttó közmunkás munkabér 5,2%-kal nőtt. Az elérhető nettó bér szakvégzettséget nem igénylő munka esetén 49.453 Ft volt, szakvégzettséget igénylő munkakörben 63.404 Ft. A célra előirányzott költségvetési keretösszeg 2013-ban elérte a 153,8 milliárd Ft-ot. A summa tekintélyes része nem a közmunkások bére, hanem a rendszer fenntartási költségeinek fedezetére, adókra, járulékokra szolgál, ami elképesztő pazarlás a segélyosztáshoz képest: egyik zsebből a másikba rakás, az apparátus etetése. De mivel a választási évben remekül mutat a munkavállalók számának ilyen mértékű növekedése, a sikerre tekintettel idén 300 ezer fölé emelkedik a közmunkával érintettek száma. Az Állami Számvevőszék jelentése szerint csak 2009 és 2011 között a munkanélküliségi rátát 1,4–2%-kal javította a közmunkaprogram.

Szintén fontos adat, hogy 2008 óta körülbelül 65 ezer olyan személy ment külföldre dolgozni, akiknek Magyarországon maradt a családja. És miközben a közmunkaprogram által mesterségesen generált létszám úgy növekszik, hogy azt egy sztahanovista is megirigyelné, a versenyszférában 2008 óta 124 ezerrel dolgoznak kevesebben…

(A kép forrása: nol.hu)

Címkék: statisztika foglalkoztatás

220 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarcharc.blog.hu/api/trackback/id/tr565562075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2llkedő 2013.10.11. 19:10:25

@Makkasz: De mit keres Oszkó a Wizzerben?

Szevasztok 2013.10.11. 19:10:27

@Blogger Géza: "de a 2010 és 2013 miatt korántsem az, inkább +1% körül van."

De ugye nem sorolod a 2010-es GDP adatot OV eredményeihez?
Mert kb annyi köze van hozzá, mint a 2009-eshez.

Tudod a GDP növekedés a beruházásokból lesz. Azt meg 1-2 évvel korábban kezdik el, mint ahogy beindul.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:11:03

@avanivi: Ez is hülyeség, az átlagos közmunkásbér első félévben 77,5 e Ft volt.

"A közfoglalkoz
tatottak átlagkeresete 77 500 fo-
rint volt."

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/let/let21307.pdf

Blogger Géza 2013.10.11. 19:14:08

@félázsiai 2llkedő: Csakhogy Magyarország nem fizeti vissza adósságát (ahogy a legtöbb más ország sem), hanem mindig új kibocsátásokból újra finanszírozza a lejárót. Ezért valójában kevesebb a jelentősége annak, hogy mekkora az árfolyam. A kamatláb sokkal fontosabb.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:14:52

@Online Távmunkás: 'Egyik se jó, mert a versenyszférában hasznos munkát végzők számát kellene növelni, nem a polgármester földjén kaszálók számát.'

- És akkor most mi lesz?

Blogger Géza 2013.10.11. 19:16:25

@Szevasztok: Hogy a francba ne. Vagy ha nem, akkor viszont a teljes 2014-et. Ne próbálkozz te is azzal, hogy ez a kormány 2 vagy 3 évig kormányoz. :) Ez annyira nevetséges... :)

2llkedő 2013.10.11. 19:17:09

@Blogger Géza: Akkor a 85% sem 85%, ráadásul nem is Bajnaiék érdeme.

2llkedő 2013.10.11. 19:18:00

@Blogger Géza:

Gejza!

Nem fáj ez a rengeteg hazugság?

Blogger Géza 2013.10.11. 19:19:35

@félázsiai 2llkedő: Remélem, meglesz egy 10 éves Fidesz-kormányzás végén... Hiszen ugye így szólt a célkitűzés. (De ha már a fele összejön, az is nagy teljesítmény lesz, ami nagyon-nagyon sokat segít a magyar pénzügyeken és gazdaságon.)

Blogger Géza 2013.10.11. 19:20:26

@félázsiai 2llkedő: De. Ezért írom meg az igazságot, hogy szembesüljetek vele. :)

2llkedő 2013.10.11. 19:20:28

@Blogger Géza: "Hogy a francba ne."

És ne feledjük, hogy ez mind az ingyenes pálinkafőzésnek köszönhető.

2llkedő 2013.10.11. 19:21:21

@Blogger Géza: Ha fáj a hazugság, akkor miért hazudsz?

2llkedő 2013.10.11. 19:21:59

@Blogger Géza: A fidesz nem éri meg a 2018-at se.

panelburzsuj 2013.10.11. 19:23:29

@Blogger Géza:
Na, akkor kisütötted már, hogy KSH honnan szedi a foglakoztatási adatait?

Meg hogy milyen státuszban leledzenek a munkaképes korú, de csak egészségügyi hozzájárulást fizető magyar állampolgárok?

Szevasztok 2013.10.11. 19:26:14

@Blogger Géza: "Adósság 2010 közepe: 85%"

Ugye nem azt az adatot veszed, amit már a Kósa- Szijjártó féle EUR/HUF árfolyambedöntés után kapsz?

Mert az nagyon csúnya ferdítés lenne!
Még azt találnám hinni, hogy manipulálsz...

2009 vége: 79.8%
2010 vége: 81.8%

Forrás: www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

avanivi 2013.10.11. 19:28:02

@Blogger Géza: Ez hülyeség, hazugság mint a többi. Mutasd meg ezt a statisztikák egy közmunkásnak,és gyorsan kezdjél el futni.

Szevasztok 2013.10.11. 19:28:59

@Blogger Géza: "Hogy a francba ne. Vagy ha nem, akkor viszont a teljes 2014-et."

Igen nyugodtan vedd a teljes 2014-et az OV kormányhoz. (Bár az áthúzódó hatások miatt még a rákövetkező év fele is oda kellene számítson, de az túl bonyolult lenne.)

panelburzsuj 2013.10.11. 19:30:05

@avanivi:
Te a nettót írtad, Gejza meg a bruttót.

Semmi különös, csak a szokott piti simliskedés.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:33:37

@Szevasztok: Az első adatot negyedéves adatot veszem a kormányváltás után. És ráadásul az akkori árfolyam reális volt és kb. egyezik a mostanival, tehát alkalmas a mostanival való összehasonlításra. A Ft árfolyamát tartósan nem képes meghatározni semmiféle politikus, még a balról korábban sztárolt Kósa Lajos sem.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:34:52

@avanivi: Igen, nálatok az a tény, ami nem tetszik = "hazugság". Vicces, de tényleg így van! :)

Blogger Géza 2013.10.11. 19:36:20

@Szevasztok: OK, oda veszem, ezért lesz 2-3% közötti a teljes ciklus növekedése.

avanivi 2013.10.11. 19:37:05

@panelburzsuj: Igen ,tudom hogy nettót írtam , de nem kapják meg a minimálbért /bruttó/ sem.

2llkedő 2013.10.11. 19:37:07

@Blogger Géza: "Az első adatot negyedéves adatot veszem a kormányváltás után."

Ne a kormányváltás utáni negyedévet vegyed.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:38:16

@Szevasztok: Főleg így az igazi:

Orbán 1999 60,8 2000 56,1 2001 52,7 2002 55,9

Szocik 2003 58,6 2004 59,5 2005 61,7 2006 65,9 2007 67 2008 73 2009 79,8 2010 81,8

Orbán 2011 81,4 2012 79,2

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

Tanulságos.

avanivi 2013.10.11. 19:39:19

@Blogger Géza: Mi az hogy " nálatok " Te nem itt élsz? Akkor már mindent értek .

Brix 2013.10.11. 19:40:20

@Blogger Géza: TE Géza! Mennyit fizet neked a Fidesz azért, hogy itt bohócot csinálj magadból? Makkasz és társai ma nagyon lealáztak!

Szevasztok 2013.10.11. 19:40:42

@Blogger Géza: "Az első adatot negyedéves adatot veszem a kormányváltás után. "

Csak nem azért mert az az egyetlen amihez képest csökkenést tudtok felmutatni?

Pedig abban vastagon benne van az említett páros, szóval nagyon nem korrekt!

"A Ft árfolyamát tartósan nem képes meghatározni semmiféle politikus, még a balról korábban sztárolt Kósa Lajos sem."

Nem is tartósan, de a 2. negyedév végére csak sikerült neki bedöntenie.

Azóta meg kemény munkával a kormányzatnak sikerült ez hosszú távon is...

De ugye nem ezt akarod mondani, hogy a kormánytól TELJESEN független az árfolyam?

Szevasztok 2013.10.11. 19:41:59

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Csak folytatni kéne: 2013 2. n.év: 81.4%.

Csak így már nem is olyan amivel hencegni lehetne ugye?

Szevasztok 2013.10.11. 19:43:51

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Ja és a mostani adatokhoz vedd számításba az elégetett manyup vagyont is. Anélkül hozzászámíthatsz ~+10%-ot az adatokhoz!

2llkedő 2013.10.11. 19:44:05

@Blogger Géza:
"És ráadásul az akkori árfolyam reális volt és kb. egyezik a mostanival,"

EUR:
2010.04.30 266,28
2013.10.11 294,68

Ténnyeg egyezik!

Szevasztok 2013.10.11. 19:44:47

@Blogger Géza: "OK, oda veszem, ezért lesz 2-3% közötti a teljes ciklus növekedése."

Lesz...

De eddig a tény 0.

Szevasztok 2013.10.11. 19:47:12

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Szóval AZONOS alapon számolva a 2013 2. n.évi államadósság mutató 90% fölött állna!

A vagyon felélésével nem kunszt nem adósodni...

Csak hát elfogyott a párnacihából a pénzmag. Ezután jön majd az igazság pillanata...

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:47:32

@Szevasztok: De azzal is lehetne.

Vagy nem megy az összeadás kivonás?

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:48:25

@Szevasztok: Ilyen számítási mód nem létezik. Vagy jobban értesz hozzá mint a statisztikusok?

2llkedő 2013.10.11. 19:49:02

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Unortodox matematika!!!!

A negatív növekedés is növekedés.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:50:12

@félázsiai 2llkedő: Milyen növekedés? Tudod az államadósságot inkább csökkenteni kell.

2llkedő 2013.10.11. 19:52:09

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Értelem szerűen a pozitív csökkenés is csökkenés.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:55:03

@félázsiai 2llkedő: Nem állítottam hogy csökkent 2010től mostanáig.

Azt állítom hogy a 2014es miniszterelnökjelöltek közül egyedül Orbán lesz hiteles, amikor az államadóssággal kampányol.

Ezen adatokra alapozom ezt:

Orbán 1999 60,8 2000 56,1 2001 52,7 2002 55,9

Szocik 2003 58,6 2004 59,5 2005 61,7 2006 65,9 2007 67 2008 73 2009 79,8 2010 81,8

Orbán 2011 81,4 2012 79,2

2llkedő 2013.10.11. 19:57:27

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
3000 milliárd eltapsolása mellett. Számold azt is hozzá.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 20:00:49

@félázsiai 2llkedő: Nekem jó az eurostat módszertana is.

panelburzsuj 2013.10.11. 20:02:32

@Brix:
Bakker, kellet neked a Gejza mimóza lelkébe tapodni, most itt maradok hülyén... a Géza statisztikai módszertani felvilágosításai nélkül.

panelburzsuj 2013.10.11. 20:04:01

@avanivi:

Nem is állította senki, hogy annyit kapnak.

2llkedő 2013.10.11. 20:06:28

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
A tény ez:

A központi költségvetés adóssága
2013.08.31 22 130,8 Mrd Ft
változás 1 410,7 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 20:07:40

@félázsiai 2llkedő: Biztosan így van, de mit számít ez?

Sírköves Slomó 2013.10.11. 20:19:53

1.Orbán tehát adósság ügyben hiteles, mindig csökkentette az adósságot.

Az ellenzék erre azt mondja majd hogy nem, meg nem eléggé, meg a zemberekfizettékmeg. Azt nem fogja mondani hogy ők mit csináltak.

2. Orbán GDP ügyben is hiteles, itt is fordított a trenden, ebben a ciklusban a GDP már nem csökkent, mint az előzőben.

Az ellenzék erre azt fogja mondani hogy nem nő a GDP, azt nem fogja mondani hogy ők mit csináltak. Ha nagyon muszáj akkor azt mondja hogy válság volt.

3. Orbán a munkanélküliség ügyében is hiteles, mert az 10% körüli, nem 12%-os mint a kormányváltáskor. És nem is 7%-os mint 2002-03as a kormányváltáskor. Igaz a többlet a közmunkából adódik.

Itt az ellenzék elfelejti, hogy 2009ben és 2010ben is voltak közmunkások és benne voltak a statisztikában. Az ellenzék itt sem az általa jócskán megnövelt munkanélküliségről fog beszélni, hanem arról, hogy most csak a közmunkásoktól javul a statisztika.

Racionális érv tehát nem szól a szocik mellett. Marad érvnek a hülyeorbánozás, hülyematolcsyzás, a politika az érzelmekről szól. Azt mindenki megérti.

avanivi 2013.10.11. 20:20:05

@panelburzsuj: Ezt is tudom, ezért nem lehet munkaviszonynak tekinteni.Munkaviszonyban kötelező a minimálbér legalább, ami valamivel több.

panelburzsuj 2013.10.11. 20:28:47

@avanivi:
Gáz Gézák ellen elgézásodással vonulni - rossz ómen.

Tökminegy, hogy te mit tartanál méltányosnak - a közfoglakoztatott is foglakoztatott.

Mit böknél arra, ha a Gézuka odadobná, hogy számold át minimálbéres dolgozóba a közfoglakoztatottak bértömegét - aztán rágd boldogan a sarokban pár tízezer főnyi "nyereségedet"?

P.Freddy 2013.10.11. 20:46:12

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Igaz a többlet a közmunkából adódik."

Ki hazudik s foglalkoztstásról? - Kérdezi a topic.

Hát a Fidesz hazudik, mint mindig.

Ugyanis a közmunkásokat már évek óta "osztódással" statisztikázzák: három éve ugyanaz az ember, ugyanazrt a munkáért ugyanazt a pénzt kapja, DE:

- három éve ez az ember EGY ember volt a foglalkoztatási statisztikákban,

- most ugyanez az ember KÉT ember a hazugságbban (vagyis a Fidesz-féle "foglalkoztatási statisztikákban")

Ilyen egyszerű ez Orbán Viktornak. Meggyőzően kell hazudni, oszt jónapot. Neki ez nagyon megy, meggyőzően hazudozik több mint tíz éve.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 21:23:34

@P.Freddy: 'három éve ez az ember EGY ember volt a foglalkoztatási statisztikákban,

- most ugyanez az ember KÉT ember a hazugságbban (vagyis a Fidesz-féle "foglalkoztatási statisztikákban")'

- Ezt honnan veszed?

Blogger Géza 2013.10.11. 21:40:25

@félázsiai 2llkedő: Szomorú, hogy még azt sem tudod, melyik volt a kormányváltás utáni első negyedév vége. :)

P.Freddy 2013.10.11. 21:44:07

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"- Ezt honnan veszed?"

Magától az embertől. De nagyon könnyű ilyen információhoz jutni, bármelyik faluban bármelyik "minimális" végzettségű közmunkás embert megkérdezed, akkor ezt fogod megtudni.

Miért kérded, ez számodra meglepő? Hiszen leépülő gazdaságban hogyan másként lehet növelni a foglalkoztatottsági "statisztikát" mint csalással?

Dehát a Fidesz a csalók pártja, ezt Zsigó, Lázár, Selmeczi, Kósa, Rogán és Orbán ismeretében mindenki tudja :)))

Blogger Géza 2013.10.11. 21:45:04

@Szevasztok: Nem, de nagyjából a helyén volt 2010 közepén és most is (a kettő közötti kis különbözetet simán indokolja akár a két deviza közötti kamatkülönbözet akár inflációs különbözet). A 2010. március végi árfolyam az utóbbi 4-5 évet tekintve egy extrém erős árfolyam volt, amely nem volt sem tipikus, sem kedvező a magyar export számára.

Blogger Géza 2013.10.11. 21:49:45

@avanivi: Butaság ez is, mint minden, amit írsz. Számtalan részmunkaidős foglalkoztatott van, aki nem kapja meg a minimálbért.

Blogger Géza 2013.10.11. 21:52:04

@Szevasztok: Ami alapján 2014 végére tovább csökkenő adósságot (Nomura: 77%) várnak.

Blogger Géza 2013.10.11. 21:55:17

@Online Távmunkás: Szóval te is elismerted, hogy ezek bizony nem értelmetlen munkák, köszi.

Blogger Géza 2013.10.11. 21:59:00

@Online Távmunkás: Egyébkét hol az a sok visszaélés? Ha sok van, 5-10 példát biztos fel tudsz sorolni... (másképp honnan veszed a bátorságot arra kijelentésre, hogy sok van?) Én egy pofára esésről hallottam, amikor a polgármester felkínálta egy darab földjét, hogy a közmunkások azon termelhessék meg a segélyezésre szánt élelmiszert, és ebből próbált botrányt kavarni valami hülye.

Blogger Géza 2013.10.11. 22:00:10

@félázsiai 2llkedő: Ezt ugye nem a 4 milliós munkavállalói állomány, annak csak egy töredéke...

Blogger Géza 2013.10.11. 22:01:42

@panelburzsuj: Nekik akarsz serpenyőt eladni? :) Vagy miért érdekel most pont ez? :)

Blogger Géza 2013.10.11. 22:07:18

@P.Freddy: Jesszusom, te komolyan azt hiszed, hogy a közmunkás az valami statisztikai szakember? :O

Ha annyira "leépül" szerinted a magyar gazdaság, hogyan lehet, hogy kb. 30%-kal magasabb az exportunk, és 20%-kal magasabb most az ipari termelésünk, mint 2009-ben? És szerinted ezt ki termeli meg? Az ufók?

komplikato 2013.10.11. 22:13:30

@panelburzsuj: "Utána leszarja a hivatalt, nemhogy saját semmi pénzén még oda bemászkáljon."

Nem szarja le a hivatalt, mert csak akkor jár önkormányzattól a kemény 22.800Ft és az "ingyen TB".

Viszont nem is mászkál! 2013 közepétől minden élő regisztráltat rádumálnak elektronikus bejelentkezésre email vagy telefon útján, mert NINCS PÉNZ a beutazások kifizetésére sem!
(Megjegyzem BP és Pestmegyében az állítólag támogatott tanfolyamokra sincs hónapok óta és ez vicces módon a tanfolyam hírdetésekben ott figyel, mivel ezen területekről NEM fogadnak tanulókat, még BP közepén se!)

P.Freddy 2013.10.11. 22:13:52

@Blogger Géza:

"20%-kal magasabb most az ipari termelésünk, mint 2009-ben"

Érdekes, hogy ennek se látszatja, se hatása. Mivel magyarázod, hogy

- tömegével nő a szegények száma,
- tömegével nő az állástalanok száma,
- drasztikusan csökken a pénz értéke az emberek megélhetésében?

Lehet, hogy ez is csak egy villantós Orbán-féle néphülyítő statisztika? :-))))))

komplikato 2013.10.11. 22:14:22

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "Orbán tehát adósság ügyben hiteles, mindig csökkentette az adósságot."

5 milliárd dollárnyi kötvény vajon mi? Kínai hitel vajon mi?

komplikato 2013.10.11. 22:16:10

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "Itt az ellenzék elfelejti, hogy 2009ben és 2010ben is voltak közmunkások és benne voltak a statisztikában"

Akkor nem 9 hónapig járt a munkanélküli segély?
Akkor nem minimálbér járt még (60.800 netto), mielőtt Matolcsy "felemelte" 47.000-re???

panelburzsuj 2013.10.11. 22:16:39

@Blogger Géza:
Én is voltam közmunkás, Gejza...

És ugyan nem vagyok statisztikus - de abban a számtani körben, amiben itt olyannyira hányod-veted magad, azért eligazodok.

A közmunkásokat névre számolják: ahány új belépő abban az évben, annyi új közmunkás. Tökmindegy, hogy pár hetet, vagy pár hónapot húz le: darab-darab.

Évi 2000 órás teljes munkaidőre átszámítva nyugodtan harmadolhatod a fenti módszerrel "képzett" munkahelyek számát.

panelburzsuj 2013.10.11. 22:17:36

@Blogger Géza:

Hiányzik pár százezer magyarom.

Valahová elbújtak.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:26:52

@komplikato: Az adatokat az államadósságról fogod érdemben kommentálni? Feljebb beírtam 1998 óta.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:28:10

@komplikato: Érdemben hozzá tudsz szólni? Tavaly a közmunkás átlagbér különben 77000 ft volt.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:30:22

@panelburzsuj: 'A közmunkásokat névre számolják: ahány új belépő abban az évben, annyi új közmunkás. Tökmindegy, hogy pár hetet, vagy pár hónapot húz le: darab-darab.'

- Erre a bizonyjték a pletykahíradó, gondolom. Mert ezek szerint az Eustatot simán átvágták, téged bezzeg nem tudnak..:)

komplikato 2013.10.11. 22:32:46

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Már brutto vagy netto? Mer' ősi Fidesz trükk a bruttóval jönni, ami a kutyát sem érdekli.
És a megadott számadattól nem lesz igaz, hogy Matlcsy csökkentett, majd ő és a hívei telehazudták a médiát és blogokat, hogy igazából nőtt?

P.Freddy 2013.10.11. 22:40:24

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Aha, szóval kamu. Gondoltam. "

Ügyes:) De ezek a kamuk nem csak járnak és beszélnek, hanem jövőre szavazni is fognak. Hogyan fogod őket kamura venni, választási törvénnyel, vagy választási csalással, ahogy szoktátok?:)))

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:50:23

@komplikato: Minimálbérhez ne hasonlíts közmunkásbért. A közmunka nem kötelező, lehet szerezni minimálbéres állást.

panelburzsuj 2013.10.11. 22:50:41

@komplikato:
Önkormányzati segélyt ott kapnak a munkanélküliek, ahol a háztartás egy főre jutó jövedelme nem ér el kábé 30000 forintot. Afölött egy vas se.

Azaz: ha egy házaspár egyik felének van legalább minimálbéres állása - a másik is éljen meg abból. Vagy van két szülő, két nagykorú gyerek - ha fele dolgozik, a többit ellátottnak tekinti a magyar állam.

P.Freddy 2013.10.11. 22:52:24

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Erre a bizonyjték a pletykahíradó, gondolom"

Látszik, hogy fingod sincs semmiről, fotelből szopod Orbán Viktort.

Menj már el az emberek közé te gyíkagyú, és ne hírtévétől meghülyítve pofázzál, mert még azt lehet hinni, hogy hazudozol mint a Fidesz.

A közmunkásokat VALÓBAN BELÉPŐNKÉNT számolják.

Mi ebben a hihetetlen számodra: az, hogy ez egy arcátlanul mocskos köcsög Fideszes átbaszás? Ez neked hihetetlen...?

panelburzsuj 2013.10.11. 22:52:56

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Azt az Eurostatot nem kell átvágni, ami heti egy óra pénzkeresetet már foglalkoztatásnak tekint.

A porhintés a magyar szemekbe - az egy másik fejezet.

komplikato 2013.10.11. 22:53:18

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
"A közmunka nem kötelező, lehet szerezni minimálbéres állást."
Hol? Tündérországban?

panelburzsuj 2013.10.11. 22:57:07

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
"lehet szerezni minimálbéres állást"

Jobb, ha ez csak Vizelős Elliként csúszik ki a szádon.

Emberek közt esetleg 8 napon túl gyógyulnál.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 23:21:28

@P.Freddy: Ilyen stabil forrásanyaggal inkább általánosakat lódíts, ne konkrétumokat.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 23:23:27

@panelburzsuj: 'Azt az Eurostatot nem kell átvágni, ami heti egy óra pénzkeresetet már foglalkoztatásnak tekint.'

Pont úgy mint 2010 előtt, és pont úgy mint a többi országban. És lám, csökken a munkanélküliség az Eurostatnál.

Hogy neked ez a helyzet romlását bizonyítja, arról senki nem tehet.

panelburzsuj 2013.10.11. 23:34:44

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Tökös, én felnőttként éltem át a "teljes foglakoztatás" összeomlását - ahhoz képest húsz éve csak apró fodrozódás minden nagy csinnadrattával előadott foglakoztatási "siker" és "kudarc".

Mondjuk én "könnyen" beszélek a valóságról - de legalábbis nem kell naponta nyakig szarba másznom a basisomért, mint neked.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 23:50:17

@panelburzsuj: Néha a témához is hozzászólsz?

panelburzsuj 2013.10.11. 23:53:24

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Arra célozgatsz ilyen lenyűgöző szellemességgel, ami a lap tetejére van írva?

"Ki hazudik a foglalkoztatásról?"

P.Freddy 2013.10.11. 23:54:13

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Hülye vagy, Fideszes vagy, köcsög vagy, hazug vagy. Orbán Vitkor féle csótány vagy, olyan mint Zsiga Marcell, vagy Zsigó Róbert. Csőcsákány, te fasz, békázzál bájerrel, mentsd a menthetőt. Nem sok van:))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.12. 10:51:55

@Blogger Géza: A Fidesz 2010. II. negyedévének elején került hatalomra, a negyedéves adatokból utoljára a 2010. I. negyedéves adatokat publikálták Bajnai alatt.

Az állami bevételek forintban keletkeznek, így a forintárfolyam ugyanúgy változtatja a kb. 60%-ban devizában felvett adósság terhét, mint a devizahiteles családoknál a törlesztőrészlet nagyságát. Vagy szerint nem számít, hogy amikor mondjuk 100 millió dollárt vissza kell fizetni, akkor mennyibe kerül a dollár?

Blogger Géza 2013.10.12. 11:00:13

@Online Távmunkás: Nem érted, hogy itt nincsenek semmiféle törlesztőrészletek? Ez nem család, ahol apuci Ft-os fizetésből fizetünk devizás törlesztőt. Hanem ha lejár, felveszünk új devizahitelt.

Blogger Géza 2013.10.12. 11:02:36

@P.Freddy: Azzal, hogy te valami másik meccset nézel. Magyarországon erősen csökkent a munkanélküliség (11,8% -> 9,9%), rekord alacsony az infláció (1-2%), és megindult a reálbérek növekedése.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.13. 13:51:31

@Blogger Géza: Ennyire nincs fogalmad semmiről se? Szerinted mennyit fizet az állam az adóssága törlesztésére évente? Szerinted a kamat az csak berepül a hitelezők pénztárcájába?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.13. 13:55:29

@Blogger Géza: Itt egy példa, ahol kirúgták a közalkalmazottakat, majd a helyükre közmunkásokat vettek fel, mert azoknak nem kell minimálbért se fizetni:
hvg.hu/karrier/20121108_Ombudsman_jogserto_modon_bocsatottak_el_t

A szüleim falujában pedig az egyik közmunkás a polgármester kertjében vágja a füvet és a ház előtt az árokpartot tartja rendben. Az utca többi részéhez nem nyúl...

Blogger Géza 2013.10.13. 18:41:39

@Online Távmunkás: Ennyire nincs fogalmad semmiről se? Szerinted mi a fenének bocsátunk ki újabb kötvényeket, ha nem a fennálló adósság továbbgörgetésére?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.13. 21:00:45

@Blogger Géza: Jó olvasgatást:

"Tavaly rekordösszeget, 1202,4 milliárd forintot költött az állam hiteleinek finanszírozásra − az összeg ráadásul idén tovább emelkedik, amit a nagyobb devizalejárattal magyaráz a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)."
index.hu/gazdasag/2013/01/29/borzaszto_draga_a_magyar_adossag/

Blogger Géza 2013.10.13. 23:00:56

@Online Távmunkás: Ez semmit nem cáfol abból, amit én mondtam.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.14. 08:59:00

@Blogger Géza: Kár, hogy nem látod az összefüggést a devizahitelre fizetett nagyobb kamat és a gyengébb forintárfolyam között. Biztos te is olyan devizahiteles vagy, aki csodálkozott 2010-ben, hogy miért nőtt másfélszeresre a törlesztőrészlete...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.15. 06:29:16

" Az ilyen jellegű egészségtelen arány kényszerűen magas újraelosztást eredményez, hajtja felfelé az adókat, különösen akkor, ha a hagyományos piaci módszerektől elrugaszkodó gazdaságpolitikával párosul."
Meg ha ellopják a befizetett lóvé egy részét.
süti beállítások módosítása