A vállalkozások életében közel sem ritka esemény, hogy elvesztenek valamilyen üzleti iratot. Ezek szinte mindegyike pótolható valamilyen módon, de az elvesztett számla- és nyugtatömbök horribilis összegű adóhatósági bírságot vonhatnak maguk után.
Az Art. 72. § (20a) bekezdésének előírása alapján minden egyes elvesztett, nyomdai úton előállított számlalap vagy nyugtaszelvény után 500 ezer forint mulasztási bírságot szabhat ki az adóhatóság. Magánszemély esetében ez az összeg 200 ezer forint. Tehát egy elvesztett 50 lapos számlatömb után a vállalkozásnak akár 25 millió forint bírságot kell fizetni. Noha a rendelkezés 2012 óta hatályos, senki nem tudta elképzelni, hogy érvényesítsék a maximális összeget. Eddig. A közelmúltban azonban valóban ilyen mértékű mulasztási bírság sújtott egy adóalanyt. Ha az eset gyakorlattá válna, a hazai vállalkozások 70%-a jó eséllyel nem tudná kitermelni a több milliós bírságot, vagyis becsődölne.

2015-től kapcsolt vállalkozásokká váltak azok a cégek is, ahol tulajdonosi összefonódás ugyan nincs, de ügyvezetőik személyében van átfedés. A kapcsoltságot be kell jelenteni a NAV-nak. De minden esetben?
Online vagy távszerencsejátékként Magyarországon csak a tippmix.pro-ból szerzett jövedelem adómentes. Minden más szabálytalan, de adóköteles.
Ha megalakult a cég, bejegyezte a Cégbíróság, még nagyon messze állunk a nullaponttól, amikor a működést valóban meg is kezdhetjük. Vár még ránk rengeteg adminisztratív tennivaló, amit ha elmulasztunk, tetemes bírsággal indíthatjuk a vállalkozást.
Az újonnan alakuló vállalkozás megvalósult álomból valódi rémálommá változhat. Nem elég az ötlet; kell üzleti terv, ismeret a működésről, a várható költségekről és bevételekről, kockázatokról, és kell exit stratégia. De van, ami a mai Magyarországon mindezeknél is fontosabb: az adminisztratív feltételek teljesítése nélkül indulhatunk félmilliós büntetéssel is.
Az adótörvénykezés beteg lova lett a reklámtörvény. Deklarált célját, az arányos közteherviselés megvalósítását még a kitalálói sem tudták nevetés nélkül kimondani, valószínűleg ezért lett burleszk a bevezetéséből is. A nagy móka végeredménye viszont tovább fogja rombolni a vállalkozások versenyképességét. A reklám többé nem elismert vállalkozási költség a társasági adóban.
Korábban
Közfelháborodást keltett a napokban egy magát állami szervnek álcázó kft. megtévesztő közzétételidíj-felszólítása. Aki befizette, egy jelenleg nem is megtalálható adatbázisban biztosított helyet magának. De miért dőlünk be? Nem véletlenül.