HTML

SarcHarc

Minden, amit tudni akartál az adóról, de senki nem merte megválaszolni.
Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál a blogon, írd meg nekünk: tanacsadas@vezinfo.hu

Facebook

cikk5_kep.jpgItt a nyár, itt a NAV nyári ellenőrzési akciója. A hatóság az idegenforgalmi szezonban, júliusban és augusztusban, kilenchetes ellenőrzéssorozatot tart adóellenőrök és vámosok részvételével. Sorra kerülnek a mozgóárusok, a zöldség-gyümölcs kereskedők, a vízibicikli- és kerékpárkölcsönzők, de a wellness központok és szépségszalonok, diszkók és strandok vállalkozói is. Az akciós lendületben most még hétvégén és az esti órákban is várható revizori rajtaütés.

Hogy mit ellenőriznek? Főként a számla- és nyugtaadást, a helyben megtalált alkalmazottak foglalkoztatásának szabályszerűségét és esetleg az elárusító helyen fellelt áruk eredetét. A korábbi évek alapján általános tapasztalat, hogy aki bukik, annál nemcsak egy törvénysértésre, hanem a „büntethető magatartásformák halmozott előfordulására” derül fény. A tavaszi ellenőrzési időszakban volt olyan diszkó, ahol a feketén alkalmazott dolgozók nem adtak blokkot az igazolatlan eredetű, számla nélkül beszerzett, engedély nélkül árult szeszre. Szintén tapasztalat, hogy ha valahol egyszerre sokféle kereskedő, szolgáltató van jelen, és egy versenytárs üzemszerűen kezd szabályt sérteni, ott rövidesen terjedni kezd a „feketézés”, aminek az oka nemcsak a rossz példa ragadóssága, hanem az a behozhatatlan versenyelőny is, amihez a szabálysértő jut. A legszebb példája ennek az egyik tavaszi ún. lengyel piaci ellenőrzési akció volt, ahol kivétel nélkül minden egyes vizsgált árust megbüntettek a revizorok.

Számlát vagy nyugtát minden esetben kell(ene) adni! Pénztárgéppel kell gépi nyugtát kiállítani – többek között – a kiskereskedelmi boltokban, vendéglátásban, kölcsönzőkben. Viszont az alkalmi rendezvényeken, ott felállított standokon nem kötelező a pénztárgép-használat, ugyanígy a készételt kínáló, mozgó vendéglátó szolgáltatásban – fagylaltos, hotdogos kocsi, mozgó kürtőskalács- és üdítőárus stb. – szintén nem kötelezettek pénztárgépet üzemeltetni.

Vigyázat! Ugyanúgy hiba, ha a blokkot nem nyomjuk a vevő kezébe, csak beütjük a tételt a gépbe.

A másik fő ellenőrzési irány az alkalmazottak bejelentésének vizsgálata. Erre ma már annyiféle kedvezményes és a valós élethez is igazodó módszer választható, a részmunkaidőtől a megbízási jogviszonyon át az egyszerűsített vagy idénymunkás bejelentésig, hogy valóban nem racionális döntés a lebukás kockázatának felvállalása. Ráadásul turisztikai idénymunka esetén 500 forint, alkalmi munka esetén 1000 forint napi közteherért cserébe a vállalkozó legális költségként máris elszámolhatja az amúgy is kifizetett napi bért is.

Egy átlagos nagykörúti kávézóban havonta legalább egyszer megjelenik a revizor, és higgyük el, extrém esetektől eltekintve, nem arányos a kockázat és a büntetés az elérhető nyereséggel. Aki nem ad blokkot, és nem bukik le az üzletben, az az első adóvizsgálatnál megteszi azzal, hogy a költségeit – szemben a bevételeivel – pedánsan és akkurátusan könyvelteti, így ránézésre megállapítható a könyveiből a bevétel eltitkolása. Vagy például az alkalmazottak időbeosztása összepárosíthatatlan a nyitva tartási idővel.

Azért a szabályosan működő vállalkozónak is fontos, hogy fel tudja ismerni a próbavásárló revizort. Vicces, ahogy tapasztalatom szerint az ellenőrök mostanában megpróbálnak „hétköznapi emberként” kinézni. De mivel ebbéli igyekezetükben gyakran a közember karikatúráját hozzák létre, némi rutinnal már jó arányban fel lehet fedni őket: nyakig begombolt fehér ing baseball sapkával, illetve a gyerek hátizsákjával jelezve a „lazaságot”. A „párban járás” is intő jel lehet. A városi legendaként emlegetett, szándékosan hibára kényszerítő, blokk nélkül elszaladó, majd büntető revizorral még nem találkoztam. Az igaz viszont, hogy a szabályokat ismerni kell, ha nem akarunk bajba kerülni: mind a nyugtaadás elmulasztását, mind a be nem jelentett alkalmazottak foglalkoztatását kiemelten bünteti a NAV. Mindkét esetben 1 millió forintig terjedhet a mulasztási bírság, és ahány be nem jelentett alkalmazottat talál az adóhatóság, akár annyiszor 1 millió forinttal is lehet számolni.

(A kép forrása: pocketcultures.com)

 

Címkék: vendéglátás ellenőrzés NAV

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarcharc.blog.hu/api/trackback/id/tr465396860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prien-u47 2013.07.09. 17:28:32

A NAV-osok hősiesen tetováltatnak, szaunáznak, meg a tököm tudja milyen trükköket bevetnek, hogy lehessen büntetni. Taps... egyszer végig lehetne szaladni az Ázsia Centeren pölö, mert ott még számlát/blokkot az életben nem láttam.

Amusing 2013.07.09. 17:46:58

én fogászaton se kaptam még sose, pedig nem olcsó dolog !!!!
bezzeg hozzánk havonta jönnek, hogy egérpadról adunk-e.
de majd beköttetjük Navékhoz százezerért és akkor majd mindenki ad blokkot :DDDD
sőőőt már a hírére is adunk, ha nincs vevő csak unatkozunk akkor is

s 2013.07.09. 17:49:19

Megy az is a nyerges-simicskának. Aki tud, az csaljon.

Amusing 2013.07.09. 17:51:40

nem ezekkel a kis apróságokkal kéne foglalkozni, meg egy csomó embert alkalmazni

csak ki kell állni egy kereszteződéshez és nézni a 20 milla feletti kocsikat
na ott kéne megkérdezni, hogy miből....

HgGina 2013.07.09. 18:13:26

Én sajnos találkoztam számla nélkül elszaladó apeh-ellenőrrel. Aki aztán a párjával visszajött, és közölte, hogy nem kapott számlát valami nevenincs Bt nevére. Utána a büntetés miatt tett panaszomat ők ketten vizsgálták ki, és a végén egy állítólagos 1 forintos adócsalás miatt 1,8 milliót inkasszóztak.
Azóta, tetszik nekik vagy sem, baseball ütővel kergettem ki a pajtásaikat. Végre elértem, hogy 10 éve nem b....gatnak. És nem is javaslom nekik a következő 30 évre se.

Egy igaz ember 2013.07.09. 18:15:14

@Amusing: Pl. Szárszóra is nyugodtan kimehettek volna. Olyan kocsik álltak ott, hogy ihaj-csuhaj...
Amúgy nem az a baj, hogy a NAV dolgozik: a baj ott van, hogy a beszedett pénzt "törvényesen" emelik ki a zsebünkből a derék vezetőink és osztják le a haveroknak. Valahogy úgy, ahogy azt anno Móricz a Rokonokban leírta.
Erre mondhatnák, hogy a képviselők vagyonnyilatkozata nyilvános. Nos igen, de csak úgy érne valamit, ha pl. az Szja-bevallásukat is az elévülési idő végéig (azaz most 2013-ban egészen 2007-ig) meg lehetne nézni. Egy képviselőnek ezt is vállalnia kellene a bizalom érdekében.

OkoskaTo:rp 2013.07.09. 18:26:13

Ez kamu. Évek óta ismerek olyan helyeket, ahol a pénztárgépbe jó, ha napi 5 tételt beütnek.

Ha a NAV-nak tippeket kellene adnom, akkor mondjuk elgondolkodnék rajta, ha a pénztárgépben szereplő utolsó blokk egy órával korábbi, miközben tele van az étterem.
Mint ahogy a kisboltosok és zöldségesek elengedhetetlen kellékét, a pénztárgép mellé kirakott számológépet is folytatólagosan, üzletszerűen elkövetett adócsalás bizonyítékaként értékelném.

2013.07.09. 18:26:52

Azt is szívesen csinálják szívatás képpen, hogy a fesztiválok környékén éjfél után egy perccel mennek vásárolni, majd megkérdezik, hogy be van-e jelentve az alkalmi munkavállaló, akit ugye éjfél után újra be kellene jelenteni, de idő nem volt rá.

Pamuk 2013.07.09. 18:31:26

Teljesen egyet kell értsek az ellenőrökkel. Az a törvény, hogy mindenki szedje be és fizesse is be az áfát is, a közterheket is.

Te is kérj, és adj mindig nyugtát!

nick066 2013.07.09. 18:33:47

Az összes szerelőt, mestert, aki dolgozik nálam, arra beszélem rá, hogy ne adjon számlát, nyugtát, ugyanígy teszek a fodrásznál, taxissal, stb.

Minden fillér, amit nem az alcsúti tahóparaszt költ stadionra, vagy játssza át haverjának simicskának, kincset ér egy keményen dolgozó, munkájából megélni alig tudó ember családjának.

Ez a legjobb, amit ezzel a szerencsétlen országgal tehetek.

Circus 2013.07.09. 18:45:13

@HgGina: például erre jó a beépített kamerarendszer, ha a pultra van irányítva. Ha látszik, hogy te át akartad adni a nyugtát, de a T 'vásárló' nem vette/kérte, akkor szerintem védve vagy.

apanna 2013.07.09. 18:56:05

@nick066: Ezért lesz a nejednek 27 ezer a gyese, anyádnak 50 ezer a nyugdíja. Gratulálok..

2llkedő 2013.07.09. 18:56:50

@Pamuk: "Az a törvény, hogy mindenki szedje be és fizesse is be az áfát is, a közterheket is."

Kivéve a gyevi bírót.

scsaba1 2013.07.09. 19:11:08

Megfordítva a kérdést: ilyen magas közterheknél, a csillió jogcímen beszedett/továbbhárított adóknál ill. 27%-os áfánál egészen biztos, hogy csak a számlát/nyugtát nem adó vállalkozásokkal van a baj?

Söralátét, mi?

Hertelendi 2013.07.09. 19:15:49

@apanna: Te nagyon hülye! Mi köze az adózott jövedelemnek a nej gyeséhez és a mama nyugdíjához??? Gondolod, hogy a becsületes cigány majd arra költi az adót?

Juliusxtreme 2013.07.09. 19:16:56

@apanna: szerinted lesz itt nyugdíj bárkinek is 20-30 év múlva? szerintem nem.

gastromaestro 2013.07.09. 19:23:19

@apanna: lehet tippelni melyik fog előbb megszűnni: költségtérítés a képviselőknek vagy a nyugdíj

aránytalan az egész rendszer

gastromaestro 2013.07.09. 19:28:31

Az egyiket milliókra büntetik tíz forint miatt, a másik a korrupció segítségével "legálisan" tesz el tízmilliókat büntetlenül.

apanna 2013.07.09. 19:32:36

@Hertelendi: Azért te sötét, mert ha a szerelőd nem ad számlát, és lenyeli az áfát, és ezt mindenki így csinálja, nem lesz az államnak elég bevétele, és nem lehet járulékot csökkenteni. Azok fizetik meg ennek az árát, akik tisztességesen adóznak. És ez független a képviselők javadalmazásától, mert az elenyésző összeg, a kifizetett nyugdíjakhoz, szociális járulékokhoz, az eü kiadásaihoz, vagy a szociális szféra kiadásaihoz képest.
A gyesnek meg annyi köze van hozzá, hogy azt is a bevételekből fedezi az állam. Az állam nem egy külön szerv, hanem az állampolgárok összessége. Pl te is vazze.....

apanna 2013.07.09. 19:33:02

@gastromaestro: Ne igen.. A remény hal meg utoljára.

2llkedő 2013.07.09. 19:34:32

@apanna: "És ez független a képviselők javadalmazásától, mert az elenyésző összeg, a kifizetett "

Kivéve a gyevi bírót.

2llkedő 2013.07.09. 19:39:39

@apanna:

""""Vissza kell adnunk az adott szó hitelét. Felelősen, az emberek bizalmára építve csak úgy lehet kormányozni, ha az ígéretet valóságos tettek követik. Ezzel a bizalommal tehát élni is kell, mégpedig olyan módon, hogy vissza kell térni a hiteles kormányzáshoz. Mivel szilárdan hisszük, hogy a legjobb kormányzás csakis a demokratikus kormányzás lehet, minden olyan kezdeményezést támogatni kell, amely erősíti az átláthatóságot, elősegíti a hatalom ellenőrizhetőségét, és példaként szolgálhat állampolgári kapcsolatainkban.

Újjá kell építeni a joguralomba vetett hitet: Magyarország alkotmányos demokrácia, a működését elősegítő jogszabályok ugyanakkor csak abban az esetben érnek bármit, ha mindenkire egyaránt érvényesek. Nem lehet újra megerősíteni az országot, ha az emberek azt látják: szomszédjuk nem tartja be a törvényeket, és ezért nem kell senki előtt felelniük. A törvények szelleme megköveteli, hogy az írott szabály ne legyen tekintettel vagyoni státusra, politikai hovatartozásra, vagy más, egyéni tényezőkre.""""

Juliusxtreme 2013.07.09. 19:44:17

@apanna: jó látni egy olyan embert akinek töretlen a bizalma a gondoskodó államban. ébredj már fel...

gastromaestro 2013.07.09. 19:46:21

Amúgy a nyugdíj sohasem fog megszűnni. Vagyis egy esetben igen: ha előtte megvonják a nyugdíjasok szavazati jogát :D

apanna 2013.07.09. 19:56:41

@Juliusxtreme: Most gyere azzal, hogy te nem is várod el az államtól, mert majd magad megoldod.
Megmosolyogni való. Tudod hány ember mondta már nekem, hogy "nem gondoltam, hogy öregségemre ilyen kiszolgáltatott leszek"?
AZ államnak gondoskodónak kell lennie, különben, alkalmazhatjuk az ókori hagyományokat: Aki megöregszik, beteg lesz, kivisszük egy magas hídra és ledobjuk....
Szerintem te sem akarnál repülni.

KopaszMercis 2013.07.09. 19:58:26

@apanna:
Nem ezert, es nem csak ezert bazd meg, hanme azert mert pl az EVAsokat szopatjak evi 50 milliardert (jellemzoen csalados becsuletesen adot fizeto kozeposztalybeli MAGYAR csalad fenntartok) es egy ilyen buzi stadion kerul annyiba.

Amugy se legyen gyes se nyugdij. E az USAban se Kinaban nincsen es kicsit jobban toljak mint mi...

De meg Norvegiaban/svedoban sem fizetnek ennyi adot, es ott viszont az utcat is futik telen...

Nem erted.

sanyix 2013.07.09. 20:00:57

@apanna: höhöhö álomország? Ha a zemberek több adót fizetnek be, többet lopnak el az eltársak, a zemberek juttatásai nem fognak nőni(csak a politikusokéi mert megszavazzák maguknak), az adók sem fognak csökkenni.

Több adót fizetni olyan mintha egy fekete lyukba szórnád a pénzt, soha nem fogsz belőle egy fillért sem látni, sem az anyád, sem a nejed.

Gyönyörűen látható ez, a néhány év alatt duplájára emelkedett TB járuléknál, és eközben a felére csökkent kórházi ellátási színvonalnál...

És tudod a sok kicsi sokra megy. Egy képviselő 2 millás lenyúlásából 20 ember nyugdíját lehetne kifizetni, egy pár milliárdos tanácsadói szerződés ára annyi ba kerül mint amennyit több száz ember egy életen át megkeresett... aztán még ott van az igazi nagybetűs MUTYI, ahol százmilliárdok repkednek el a fekete lyukba

Argus 2013.07.09. 20:04:27

@Pamuk: Majd ha a parlamenti képviselő elszámol a "költségtérítésével"

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.07.09. 20:07:22

@gastromaestro: miért, szerinted összemérhető kiadás a kettő? :)

Bele fog fulladni az ország gazdasága ebbe, hogy nem fizetjük az adókat, ezért emelik azokat és így még kevésbé fizetjük. Le kellett volna már esnie az elitnek meg a választóknak is, hogy ezt az ördögi kört meg kellene szakítani végre.

apanna 2013.07.09. 20:09:37

@KopaszMercis: Ja csak Svédországot nem adták el bagóért....
Nem nullázták le a második világháború után a nyugdíjkasszát hadisarcként, és nem volt 40 év kommunizmus, vagy szocializmus ahogy jobban tetszik. Ez a 40 év elég volt, hogy kiölje generációkból a felelősséget, a közösségért való tetteket. És amikor kiköltözik az ember ,csodálkozik, hogy másként is lehet élni. Egy egész közösségért.
Az meg igen érdekes lenne, ha az USA ban nem lenne nyugdíj....

kisQtya 2013.07.09. 20:11:46

@apanna: Nem. Nem lesz sem gyed, sem nyugdíj. Mert a rendszert nem lehet fenntartani.
Tudomásul kell venni, hogy mindenkinek magáról kell gondoskodnia. Ne adjon a állam gyedet, meg nyugdíjat, meg családi pótlékot, meg pénzbeli segélyt... Majd én gondoskodom magamról.
Persze, ne is vegye el az állam a jövedelmem felét azért, hogy gyeddel, családi pótlékkal, segéllyel és nyugdíjjal vásároljon szavazatot - az én pénzemből...
Az állam szervezze meg a társadalmi kockázatvállaláson alapuló egészségügyi alapellátást (mert arra nem tudsz felkészülni, hogy ha súlyos beteg leszel), de ezzel kész is.
Az állam vonuljon ki a gondoskodó atya szerepből, mert az qva sokba kerül nekem. A költségeimet engedjék leírni az adómból, akkor majd én kitaposom a számlát magamnak, adóellenőrt sem kell fizetni.

Fordítva ülünk a bilin.

kisQtya 2013.07.09. 20:12:53

@Zka: De nem esik le.... :(

gastromaestro 2013.07.09. 20:14:30

@Zka: igen, meg kellene szakítani

például: minden lakóingatlant ellenőrizni, és nem lehetne egy személy részére lebontva mondjuk 100 négyzetméternél nagyobb

ne csak minimálbér legyen hanem maximálbér is :D mondjuk a minimálbér 10szerese :D s mindenfajta személyes bevételt így maximalizálni

Valamit kitalálni az átutalásokra, bankszámlákra is.

véget kéne vetni az összes aránytalanságnak.

JitterAee 2013.07.09. 20:17:10

Nem értem az embereket.
Elhiszik hogy a politikus akár 1Ft adót is fizetett valaha...
Nem, nem fizetett. Mi értelme is lenne befizetni mikor utána a másik zsebbe menne vissza ugyanaz a pénz. Gyárt egy kamu adóbevallást amire nyomnak egy pecsétet hogy beérkezett azt kész.

kisQtya 2013.07.09. 20:18:07

@gastromaestro: ajjaj! Piacgazdaságban maximálni a bért....

gastromaestro 2013.07.09. 20:19:33

@Zka: kommunizmus és szocializmus sohasem létezett

ezek mind kemény és puha diktatúrák voltak

maga az eszmény sohasem valósult meg, mert mindig voltak egyenlőbbek az egyenlőknél

és mindig lesznek is

gastromaestro 2013.07.09. 20:24:46

@kisQtya: pont ezért nem fog SEMMI sem változni, amíg a piacgazdaság nem változik valami mássá.

így megmaradnak az aránytalanságok, a negyven év munka utáni 70ezres nyugdíj ugyanúgy mint a százmilliós éves jutalékok stb...

semmi sem fog változni így

scsaba1 2013.07.09. 20:25:47

@gastromaestro:
Ezdedurva...Én nagyon remélem, hogy nem vagy több 15 évesnél.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.07.09. 20:26:42

8 évig mondták a fidesznyikek, hogy igaz magyar ember 1 fillér adót sem fizet egy illegitim komcsi kormánynak, élükön azzal a mongolid fejű echo tévés fasszal. Ezek hivatkoznak most nyugdíjra meg gyedre? Menjenek a retkes picsába.

gastromaestro 2013.07.09. 20:37:40

@scsaba1: igen, bizony durva.
legalább annyira durva, mint sok millió ember jelenlegi helyzete Magyarországon, és sok milliárdé a Földön.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.07.09. 20:38:58

@gastromaestro: mondom, hogy komcsi vagy. Azokra jellemző az egyenlőtlenségek okolása. Te gyakorlatilag ki akarod fosztani a gazdaságilag hasznosabb réteget a haszontalan javára és ennyi. Erre se erkölcsi, se gazdasági irányból nincs ésszerű indok. És meg sem oldana semmit, hacsak nem egy gazdasági összeomlás a cél.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.09. 20:43:28

egyre nehezebb surmantani es ez igy van jol
most volt egy cikk hogy akiket nem tudtak megbuktatni, a melle odaalltak egy egesz napra nezni a penztargepet, gondolom csalas eseten boven bejon a revizor napi berkoltsege, vagy lehet az is hogy meg kulon kiszamlazzak :)))

gastromaestro 2013.07.09. 21:03:34

@Zka: ha neked a munka haszontalan amiket a szerinted haszontalan réteg végez, kerüld ezen munkák gyümölcsét is!

kisQtya 2013.07.09. 21:13:25

@gastromaestro: hát... a piacgazdaság egyszer már szocializmussá változott... de nem igazán jött be...
Az aránytalanság nem baj.
Nem az aránytalanságokat kell megszüntetni, hanem a bűncselekményeket (korrupciót, mutyit, stb.)

gastromaestro 2013.07.09. 21:13:51

@Zka: különben meg ez a szemlélet sokkal régebbi

kereszténység, Jézus, buddhizmus stb
mindegyik filozófiája elutasítja a kevélységet, zsugoriságot, stb...

gastromaestro 2013.07.09. 21:16:29

@kisQtya: az most korrupciónak számít vagy nem, hogy egyesek az állami pénzből kapott juttatásaik mértéke felett korlátlan lehetőségeket élveznek? Például megszavazzák maguknak a fizetésemelést :D

kisQtya 2013.07.09. 21:20:19

@gastromaestro: Sok millió ember az országban nem tesz semmit, csak várja a sült galambot, esetleg felvesz egy kis hitelt lapostévére, meg lakásra. Mert azt hiszi, hogy jár neki az önálló lakás.
Nem jár. Sajnos. Lakásod akkor lehet, ha megkerested, vagy egyéb módon megszerezted (így, múlt időben!!!)az árát.
Régen is generációk éltek együtt, egy fedél alatt.
Aztán a szocializmusban volt 2%-os OTP-re lakás, de abba meg belebukott a gazdaság.

kisQtya 2013.07.09. 21:26:12

@gastromaestro: Ez simán politikusi geciség. Ezt addig csinál(hat)ják, amíg az istenadta nép el nem hajtja őket a vérbe.
De senki, még tüntetni sem volt hajlandó ellene. :)))

kisQtya 2013.07.09. 21:27:56

@gastromaestro: Ha felásom a házunk előtt a betonjárdát, az qva kemény meló, de nem feltétlenül hasznos.

kisQtya 2013.07.09. 21:31:30

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Nem csak a pénztárgépben lehet csalni.
Nálunk a kisboltos már házhoz szállít a nyugdíjasoknak a telefonon leadott rendelésre egyenesen a nagykerből. Pénztárgépen és bolton kívül. :))))

gastromaestro 2013.07.09. 21:32:54

@kisQtya: 2011-ben a magyarországi lakások száma 4,3 millió volt www.ingatlannet.hu/statisztika/Magyarorsz%C3%A1g

a gyerekeket, családokat figyelembe véve 2,5 fő jut egy lakásra

aki dolgozik, mondjuk havi százezerért folyamatosan 20 éve, az nem érdemel meg egy lakást? Megérdemli, hogy kilakoltassák és hajléktalan legyen?

Amit mondtam durva dolgot, az személyenként 100 négyzetméter! 2 gyermekes család esetén ez 400 négyzetméter! Tiszta kommunizmus ugye?

gastromaestro 2013.07.09. 21:38:08

@kisQtya: nem kemény munkát mondtam! hasznosat! például a szemét feltakarítása és elhordása az egyik leghasznosabb munka a világon! Az élelmiszer termelés (beleértve a kapálást, szántást, öntözést, gondoskodást) úgyszintén.

kisQtya 2013.07.09. 21:43:20

@gastromaestro: Dehogy nem érdemli meg. Csak megvenni nem tudja. Ezen mit nem értesz?
Egy ismerősömet elütötte az autó, rövidebb lett az egyik lába. Megérdemelte? Nem, de ez van.
Lakást nem érdemekért adnak, hanem pénzért.
Azok, akik hitelre vették ész nélkül a szar összegányolt lakásokat, azok jól felverték az árakat. Most, meg megy le az ár, mert túlkínálat van.

Napkutya 2013.07.09. 21:48:04

Név nélküli tanmese: Ezeket, (tekintet nélkül a képességeikre) csak a pénzért hajtják Ki!

Piac, XY hamburgeres, Somogy-megye, nem írnék várost. NAV os ellenőr. HotDog, ásványvíz. Utólag kérve: kávé.

A srác észen volt, ELŐBB beütötte a gépbe, majd kiadta a HotDogot, meg a vizet.

Nekiállt kávét csinálni, -a fickó meg meg sem várta, hogy elkérjék a pénzt is, már elkezdett hadonászni az igazolványával.
Mögötte álltunk vagy négyen... Láttuk.

Még a gyerek is kiröhögte a lúzer barmot.

MI szóltunk neki, hogy ne ágaskodjon már, mert még egy fillért sem fizetett.

HONNAN kerítik elő ezeket???

Hát ORDÍT, hogy kaszára mennek!!!

kisQtya 2013.07.09. 21:49:25

@gastromaestro: Senki nem mondta, hogy ez a munka nem hasznos. De attól még nm fizetik meg. Azért nem,mert nem igényel különösebb képzettséget és egy álláshelyre több jelentkező is van, azt veszik fel, aki a legkevesebb pénzért végzi el a munkát. Audiológusból meg hiány van, azt jól megfizetik.
Tehát a szemetes nem bír majd lakást venni, az audiológusnak meg lesz lakása, függetlenül attól, hogy esetleg kevésbé hasznos a munkája.

gastromaestro 2013.07.09. 21:54:37

@kisQtya: igen. pont amit most felvázoltál, azért tart itt az egész világ. Pontosan ezért hal meg naponta tizenvalahányezer gyerek. Az ilyen és ennél nagyobb aránytalanságok miatt.

kisQtya 2013.07.09. 21:54:55

@Napkutya: Gondolom, ilyen nyugtás revizornak nem két diplomás tagok állnak be, hanem olyanok, akik már sehova sem jók.
Kell egy sajátos lelkület az ilyen munkához.

Napkutya 2013.07.09. 21:58:10

@kisQtya: Jó, azt mi is láttuk, hogy nem asztrofizikából doktorált, de hát ezzel a szar mentalitással is milliókat képes havonta kaszálni, ha elég agresszív.

Mondjuk, egy 20 éves diákmunkás, simán beszopta volna, és aláírja neki a jegyzőkönyvet.

kisQtya 2013.07.09. 21:58:29

@gastromaestro: Hát igen. Meg az aránytalan gyermekvállalás miatt. Azért csak nem kellene évente szülni egyet a semmire.

kisQtya 2013.07.09. 22:04:41

@Napkutya: Ebben az országban a hatóságok nap mint nap veszik palira a polgárokat úgy, hogy azok észre sem veszik. Nyitva felejtett autóért 10000 forintos bírság....
De a közüzemi szolgáltatók is folyamatosan fejik az ügyfeleiket és behajtó céggel fenyegetik, ha nem fizeti ki az "értelmezhetetlen" számlát.

Gerardus A. Lodewijk 2013.07.09. 22:05:03

@gastromaestro: "Amúgy a nyugdíj sohasem fog megszűnni. Vagyis egy esetben igen: ha előtte megvonják a nyugdíjasok szavazati jogát."

Amúgy a nyugdíjasok szavazati jogát sohasem fogják megvonni. Vagyis egy esetben igen: ha előtte felemelik a nyugdíjkorhatárt 110 évre.

:)

kisQtya 2013.07.09. 22:12:09

A legjobb úton haladunk a 110 éves nyugdíjkorhatár felé.....

gastromaestro 2013.07.09. 22:17:58

A nyugdíjkorhatár sohasem fog nagyon az átlagéletkor fölé emelkedni.

Mindig kb azon a szinten lesz, így aki fizeti a nyugdíjat, azoknak az 50%-a nyugdíjba vonulás előtt elhalálozik.

Mi akik itt beszélgetünk, a fele hozzászóló a nyugdíja előtt meghal. És az összes rokon, ismerős 50%-a. Ez a statisztika, átlagéletkor. Az 50%-a előbb elmegy, az 50%-a valamikor utána.

kisQtya 2013.07.09. 22:29:51

@gastromaestro: na, ezért érdemes fizetni az állam zsebébe a nyugdíjjárulékot.....

Borogy 2013.07.10. 00:32:44

Soha tobbet a narancs fideSS maffiat...1998-2002 kozott is megszikta a 9 millio kisember...es most megjobban mert bosszubol tonkreteszik az orszagot mert nem lettek ujra megszavazva anno...

thelizardking 2013.07.10. 01:39:08

NAV alkalmazott ismerősöm lakást újított fel. Kihívta a szakembereket. "Ahogy az ilyenkor szokás" számla nélkül kérte a munkát, mert úgy olcsóbb. Rendes volt és nem nyomta fel a munkásokat.

thelizardking 2013.07.10. 02:09:09

Sőt! Egy másik sztori. Étterem dolgoztam. Tudni kell, hogy a legtöbb sumákság a Parlament után a vendéglátásban van. Pár hónapig nem voltunk bejelentve rendesen, csak alkalmi munkavállalónak, de azt se minden alkalommal. Majd végül 4 órás melóra bejelentettek, de sokszor napi 10-12 órát dolgoztunk. Jó, legalább kifizettek, de persze résen kellett lenni, mert próbáltak trükközni a ledolgozott órákkal. Az alapanyagokat, főként húsokat, halakat ismerősöktől szerezték be, akiket zsebből fizettek a főnökök, természetesen se számla, semmi. A lagzikról és rendezvényekről megmaradt ételek másnap, harmadnap kikerültek az éppen betérő vendég asztalára, aki mit sem sejtett arról, hogy az általa frissnek vélt étel valójában nem az. Nem egyszer előfordul, hogy napi ajánlatban olyan ételeket kellett ajánlanunk amik se az étlapon, sem sehol nem szerepeltek kiírva. Ezek árai naponta, sőt akár még adott napon belül is változtak. A tulaj mindig azt leste, hogy a vendégek közül kit ismer. Ismerősnek, havernak, gyakran visszajáró vendégek, családok sosem kaptak számlát. Volt, hogy romlott ételeket kellett felszolgálni, mert ételt tilos volt kidobni. Ha a vendégnek nem ízlett vagy gondja volt a kajával akkor legfeljebb lehúztuk vagy választott mást (tudni kell, hogy 100 emberből 2-3-nak van bátorsága reklamálni... miért?). Nagyobb rendezvényeken, esküvőkön előfordultak fiktív fogyasztások vagy épp a pincérek, főnökök fogyasztása. Trükkös sörcsapolás. A vendég által nem kért, ám elfogadott előétel felszámítása.
A sort még lehetne folytatni. Boldog voltam amikor eljöttem onnan. Arra kíváncsi lennék, hogy mit mutatna a pénztárgép vasárnap és mit egy egész napos NAV ellenőrzés után hétfőn.

2013.07.10. 05:15:01

@roli101: be lehet jelenteni több napra is előre

belgabela 2013.07.10. 06:12:42

@Borogy: Mert a bolsik annyira jók a "kisembereknek":

A hiba ott volt, hogy hagytuk uralkodni a bolsikat negyven+ tizenkét éven át. Ahol nem ők uralkodtak (Olaszország, Írország, Finnország és folytathatnám), ott ma három-négyszeresét keresik a prolik, mint itt. (A segélyük is annak megfelelő, ergo a nyomor, ami magyarországi szintű, nem, vagy alig-alig ismert mára.) Pedig 1938-ban (utolsó békeévünk) még itt kerestek többet, mint az említettek.

lazarus.elte.hu/hun/dolgozo/jesus/otka0810/peldak.htm

A rendszerváltáskor is három-négyszeres volt ez előnyük az olasz proliknak fizetésben (sorolhatnék még egy pár országot), pedig '38-ban még előttük voltunk.

A rendszerváltás óta is a bolsi vezetés alatt előztek meg a környező államok, kivéve a legszarabb helyzetben élő oláhokat és bolgárokat. A tót GDP 2003-ban 1.410 dollárral (cca. 25%-kal) volt alacsonyabb, mint a magyar, 2010-ben viszont már több volt. A lengyelek 1.100 dollárral voltak lemaradva, a lettek majd 2.000-rel és folytathatnám. 2010-ben ezek mind előttünk voltak. Köszönjük ezt is (meg az előző negyven évet is), a Kommunisták Magyarországi Pártja jogutódjának!

Nem furcsa, hogy mindig akkor kezdenek a magyarok lemaradni azoktól akik előtt voltak, amikor a Magyar Kommunista Párt és jogutódai uralkodnak? Pedig ők állítólag a prolikért, a bérmunkásokért élnek, mégis a legnagyobb hátrányt ők okozzák nekik, méghozzá folyamatosan. Hát így inkább nem segítsenek rajtuk!

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.07.10. 06:45:57

@apanna: He. Hehe. Hehehe! Hahahaaaaaa húúúúúúúúáááááá! Hány éves vagy királyfi?
Miért is kellene az államnak gondoskodónak lenni? Dolgozz, keress sokat és tegyél félre, majd abból élj nyugdíjas korodban. Ha nem sikerül: bumm, szívtál! Itt pont az a cél, hogy minél kevesebb bevétele legyen az államnak, hiszen ebben az országban ők a nép ellen vannak. Csak így lehet ellenük harcolni, vagy úgy hogy lelépsz. És szerencsére ez utóbbi is az állami bevételt csökkenti. Szóval addig kell csökkenteni az állami bevételt, amíg vagy eltakarodnak, vagy rájuk omlik az egész sz*rkupac.

Slaanesh 2013.07.10. 07:35:39

Pár ember gondolatát lefordítom, hátha megértem.
Aki nem diplomás, vagy nem keres minimum 300ezer forintot, annak ne legyen háza. De még támogatást se kapjon, mert miért nem tanult :D
Ezek szerint a gyári munkás,aki a BMW-t rakja össze le van szarva. A kínai 14 éves kisgyerek is, aki a telefont szereli össze. Az ápolók, akik próbálnak meggyógyítani, a kapás paraszt, aki miatt szőlőt ehetsz. Beszarok komolyan.
@Yooha "Dolgozz, keress sokat..Nem sikerül: szívtál" "itt pont az a cél, hogy minél kevesebb bevétele legyen az államnak"
Ehhez egy pici összefüggés ehhez: Nincs államnak bevétel, nem fizeti a tanárt, a gyereked hülye marad és bumm megszívta. ( tudom, tudom viszed magán tanárhoz)
Mégegy: Állam nem fizeti az orvost, beteg leszel: bumm megszívtad. (Mész magánorvoshoz), de mivan akkor amikor a magántanár többórát akar tartani egyetemre jelentkezés előtt a gyereknek, de te meg megbetegszel? Bumm megszívtad :D Jaa gondolom olyan sokat keresel hogy nem gond..

Gondolom érthető mire akartam kilyukadni.

Slaanesh 2013.07.10. 07:39:11

Gyors gondolat.
Elméletben majdnem minden izmus jól működik (kapitaliuzmus,kommunizmus pl) de gyakorlatban nem megy. Kell a szabad verseny, de kell valami felügyelő szerv, ami a versenyt felügyeli, illetve gondoskodik az emberekről. Összhang kellene a kettő között, csak nem egyszerű. Még pár ezer év és jólesz ez :)

Lord Snow 2013.07.10. 08:20:35

@Slaanesh: Barátom, a bumm, megszívás már megtörtént, és most tökéletesíti a felcsúti magánstadionépítő focista pl. azzal, hogy lefejezte a felsőoktatást.

Az egészségügy (amibe nem halsz bele) régóta magánzsebből fizetős, ma méginkább, mivel az orvosok is menekülnek. Bumm, megszívtad.
Tanárnak egyre kevesebben mennek, mert bumm, megszívják. De csak, ha egyáltalán lesz pénzük az egyetemre, mert azt ugye magánzsebből kell fizetni. Bumm, m.sz.
A gyerekemet, ha normális iskolába akarom iratni, akkor fizetek (b. m.sz.), ha pedig egyetemre megy, akkor biztosan fizetek, magánzsebből. Bumm, megszívom.

MINDEN fizetős, bumm, meg van szívva, jó reggelt.

Az egyetlen lehetőségem, hogy minél kevesebbet jutattok stadionra ("az államnak", muhhahaha, persze), minél kevesebb "adót" (pofára-büntetést) fizetek be, és minél inkább gondoskodok saját magamról, a gyerekemről és a szüleimről.

Slaanesh 2013.07.10. 08:35:12

@Lord Snow: Sok volt a bum megszívtad kifejezésem :D

A baj az hogy szeretnél gondoskodni magadról és családodról, de biztos hogy mindig megfogod tudni tenni?
50 évesen a munkahelyen leépítés néven kirúgnak, lesz másik állásod?
Vállalkozóként mindig lesz kereset arra amit csinálsz?
Ezek mind bizonytalan dolgok, kell az, hogy ha gond van, akkor akik megérdemlik támogassa őket az állam. Nem nagy dolog, de ha sikerülne munkahelyeket teremteni és kirúgnak, akkor is tudsz dolgozni mert kell a munkaerő. Nem kell milliókat kiosztani minden állampolgárnak, csak valamiféle biztonság kell.
Egészségügyben a gond hogy nem mindenki tudja megfizetni, így marad az állami ellátás. Lehetőleg azért a minimálbéresek ne haljanak bele mindenbe, hanem magánrendelésre mennek.
Az államilag támogatott egyetem is vicces,mert ott is van rendesen önköltség, de van létjogosultsága.

Hogy az állam mire bassza el a pénz most, kár ezen vitázni. Sokan egyetértenek abban hogy kárstadionokat építeni. De a demokrácia szépsége ez, hogy választásokig ezt tehetik, leváltjuk őket és jön mégegy kormány, amelyik folytatja.
Megoldás nincs. Legalább is én nem tudok nagyon jót javasolni :S

Lord Snow 2013.07.10. 12:32:48

@Slaanesh: Megoldásom nekem van, és le is írtam, hogy mi az.

Én állami egészségügyről beszéltem, nem magánról. Az egészségügyben az állami ellátás fizetős ma is, ha bármilyen komolyabb beavatkozásra van szükség, ezt bárki megtapasztalhatja. Én tapasztaltam, nem is olyan régen. Állami, de fizetős ma is. Vizitdíjat fizet mindenki, csak hálapénznek nevezi, és sokkal többet fizet, ezért ez mindenkinek így normális. Máshogy kell nevezni, akkor oké. Ha nem 300 forint és nem vizitdíj, hanem 30-130.000.- forint és hálapénz, akkor oké.

Az egyetemnél te is elismered, hogy az állam nem oda osztja le a befizetett adókat. Az én adómból nem támogatja az én gyerekem tanítását. Nekem oké, de akkor ez sem ok, hogy én több adót fizessek.

Ha 50 évesen kirúgnak, és nincs másik állásom, akkor megszívtam. Az állam nem segít. Most segít valakin? Nem. Akkor tehát ezért is fölösleges az államot segíteni.

Nem, nem biztos, hogy mindig tudok gondoskodni a családomról, viszont egy dolog teljesen biztos: az állam SOHA nem fog. Tehát amíg én tudok, megteszem, újabb ok, hogy ne lőjem ki az űrbe a pénzem.

Mi van még, ami egy állam "szolgáltat" az állampolgárnak a befizetett adóért cserébe? Pl. rendőrség: a rendőrségnek már a neve is hazugság, mivel egy sima pénzbehajtó bűnszervezetet csináltak belőle. Több kárt okoz a polgároknak, mint azok a bűnelkövetők/szervezetek, akik ellen eredetileg létrejött. Ezt támogassam pluszban adókkal is? Nem fogom.

Mi van még? Mondj már valamit, amit megkap egy állampolgár "alapszolgáltatásként", azaz amiért nem fizet külön? Én semmi ilyen szolgáltatást nem használok.

Slaanesh 2013.07.10. 13:47:08

@Lord Snow: Igazad van. Nem tagadom.
Nehéz ezt egyszerűen kifejteni (hosszan meg sokáig tart) A lényeg szerintem, hogy amíg nem változik a hatalmon lévők hozzáállása, hathatós érveket nem is tudnék a véleményed ellen felhozni.

Rendőrség egy vicc. Pénzbehajtók csak. Igazad van.

Egészségügy és a hálapénz dolga, meg megint csak bonyolult. Aki adni kezdte, aki most adja és az orvos, aki elfogadja vagy elvárja, Őket mind meglehet érteni. Szerintem egy ördögi kör, amit senki nem mer megszakítani.
Másrészt félreértettelek. Megoldás lehetne az önkéntes egészségbiztosítás, mint amerikában. Kérdés hogy mennyire működik jól és korrekten.

Jogbiztonségot is elméletileg az állam garantálja. Neked vannak kötelezetségeid, mindenki másnak joga. Valószínűleg egy véleményen vagyunk.

Oktatás nagyon gáz anyagi helyzetben van. Támogatni kellene és nem lenne gond. Persze inkább stadiont építenek, ami a felsőoktatás egy éves össz költségvetésébe kerül.

Érdekes felvetés még, a miért fizetek ilyen-olyan adót ha nem használom vélemény. Szerintem a gond ott van, hogy nem jól költik el amit beszedtek, illetve kevés a reál bér. Ha keresel annyit hogy ha nem is luxusban, de jól megélj, nem zavarna hogy mire mennyit adózol és hogy használod. Természetesen csak akkor igaz ez, ha nem elszórják a pénzt.

Ha elveszti bárki is a munkahelyét egy dolgot tehet az állam. Segíti a munkahelyek létrejöttét. Ezt kellene.

Nem az adózással van a gond, hanem azzal hogy szórva van. Szépen lassan rászokik mindenki arra hogy lehető legkevesebbet adózza. Mire jön valami értelmes kormány addigra nagyon kicsi adók folynak majd be. Márha marad még valaki az országban.

Véleményed jórészével egyetértek. Nem is támadni akarlak, csak egyszerűen szerintem nagy baj hogy a Te hozzáállásod teljesen jogos, de nem jó.

Nagyon nagy ördögi kör ez, ahol ki kell törni valahol. Pazarló kormány - nem adózó emberek - rászorulók (már amelyik tényleg az és nem csak segélyen élő).
Kicsit olyan ez mint az adósság spirál. Minél jobban megszorítanak, annál jobban trükközöl. Minél jobban trükközöl annál jobban megszorítanak.

Slaanesh 2013.07.10. 13:53:32

@Lord Snow: Az adózás olyannak kellene lennie hogy jut is marad is.

Csak sajnos utóbbi sok évben államkasszának jut, dolgozónak nem marad.

Viszont most visszaolvasva elég rosszul fejeztem ki magam, bocsánat érte. Adózni kell és nem olyan halálos dolog ez, főleg hogy az állam sok és fontos szolgáltatást nyújt érte.
Ezt a felfogásomat próbáltam kifejteni.

Magyarország jelenlegi és előtte lévő kormányai, na ezt nagyon telibe sz*rták. (Jelenlegi meg épp ámokfutást rendez, mint egy megvadult elefánt)Ezért van az hogy a véleményed helytálló.

Reggie 2013.07.10. 16:18:40

Igazabol az elmutyizott es lenyult adonk miatti magas adokulcsok okoznak nagy versenyelonyt. Talan azzal is kene valamit kezdeni. Bar teny, hogy a kis embert egyszerubb basztatni. (Es mielott valaki felreert, nem a csalokat akarom mentegetni.)

Reggie 2013.07.10. 16:19:03

@Reggie: versenyelonyt->versenyhatranyt

DeN7 2013.07.10. 18:39:05

@HgGina:
Erre jó a kamera amit már írtak. A revizorok között is gerinctelen féreg aki kirohan mielőtt nyugtát adnál! Sokan még aljasabb módszereket alkalmaznak, pedig az Art. csak a színészkedésre jogosít fel hogy valós életszerű helyzetet teremtsenek. A baseball ütővel meg vigyázz mert amikor én szenvedtem (oda parancsoltak)a revizoroknál, hasonló esetben tuti az ingem alól kirántottam volna a P9RK-mat! Fél év alatt volt olyan esett hogy a "kisebbség" szerette volna késsel elintézni hogy ő adott nyugtát, akkor ott csőre vágtam a fegyverem egy másodperc alatt. :) Meg is lepődött hogy nem csak revizor van ott hanem egy hivatásos "testőr" is. :D Ilyen esetekről SOHA nem fogtok a sajtóban hallani, és lehetne még mit mesélni......

KopaszMercis 2013.07.12. 00:09:42

@apanna:
Érdemben nincsen nyugdíj... magán nyugdíjak vannak, itt ugye az nem nagyon lesz, mert bár elkezdtük de az elmúlt 3 év kommunizmusa annak véget vetett...
süti beállítások módosítása