HTML

SarcHarc

Minden, amit tudni akartál az adóról, de senki nem merte megválaszolni.
Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál a blogon, írd meg nekünk: tanacsadas@vezinfo.hu

Facebook

cikk15_kep.jpgA foglalkoztatottság csökkenése a szocialista nagyipar és a mezőgazdaság tönkremenetelével párhuzamosan a ’80-as évek végétől gyorsult fel és 1996-ban fordult meg némileg, ám ekkorra már 1,5 millióval kevesebb foglalkoztatott volt, mint a rendszerváltás előtti 66–68%-ot közelítő arány mellett. Azóta nagyon lassú emelkedés történt, több megbicsaklással – 2008 közepén a KSH adatai szerint 61,7%-os volt a foglalkoztatási arány, idén eddig 63,8%-nál tartunk. A szám az uniós átlagtól – amit csak Csehország tud tartani a keleti blokkból – így is csúnyán le van maradva, de a kérdés az, hogy a statisztikában látszó növekedés valódi, a gazdasági folyamatokba illeszkedő tendenciát takar-e.

A válasz nem azért fontos, hogy objektíven eldönthessük, ki hazudik jobban a vetélkedő politikai erők közül: aki világcsodát vagy aki csalást kiált, hanem mert a viszonylag alacsony hazai életszínvonal az alacsony foglalkoztatási rátából következik. Sajnos európai mércével mérve is kevesen fizetjük a tízmillió embert érintő állami kiadások fedezetét jelentő adókat, kevesen állítjuk elő a társadalom gazdasági teljesítményét. A 15–74 évesek között már csak 52,2% a foglalkoztatási arány, azaz 3,98 millióan fizetjük a cechet. Csehországban hasonló lélekszám mellett 5,1 millió ember dolgozik! Az ilyen jellegű egészségtelen arány kényszerűen magas újraelosztást eredményez, hajtja felfelé az adókat, különösen akkor, ha a hagyományos piaci módszerektől elrugaszkodó gazdaságpolitikával párosul.

A következményeket az aktív adózók viselik: magánemberek és vállalkozások. A társadalom nagyon jelentős, nem adózó, de politikai szavazattal rendelkező hányadának így érdeke a helyzet fenntartása.

Szakmai szempontból nézve mindezekért az átlagbérhez közelítő minimálbér, a magas minimum tb-járulékokat is tartalmazó munkaerőköltség – amely az átlagos munkaerőköltség 35–40%-a –, a gáláns családtámogatási rendszer a felelős. Az átlagos magyar adóterhelés a régiós versenytársainkhoz (Románia, Szlovákia, Csehország stb.) képest közel 10%-kal magasabb.

Makrogazdasági közismeret, hogy növekvő adók következtében egy ponton túl az elérhető összbevétel már nem nő tovább, sőt, bizonyos határon túl mérséklődik – inkább a feketegazdaság felé fordulnak a résztvevők, vagy tönkremennek. Ugyanazt az adóbevételt két módon is el lehet érni: egy magasabb kulcs mellett, kevesebb befizetővel, és egy alacsonyabb adókulcs mellett, több befizetővel. Nálunk most az első változat fut. A magas adóterhelés csökkenti a munkaerő-keresletet, adóelkerülésre ösztönöz, és be nem jelentett foglalkoztatáshoz vezet. Ráadásul a rendszer fenntartásához az állami újraelosztás mértékének is 50% körül kell lennie, és az előzetes hírek szerint nem lehetetlen, hogy 2014-ben újabb komoly százalékokkal fog nőni. Ha a jövőben is szabadpiacban és kapitalizmusban gondolkodunk, ez nem túl jó hír…

A foglalkoztatottak számának növekedése a fentiek miatt fontos és jó. De sajnos nem mindegy, hogy miért és kikkel nő a szám. Ha a gazdaság növekedéséből következően generálódnak új munkahelyek, amelyek felszippantják a munkanélkülieket, az pozitív jelenség. Ha a szociális segély kiosztásának egy módjaként közmunkát szervezünk, annak elsősorban morális hatása van, gazdasági nem sok. Annak, aki munkáért kapja a pénzt, kevésbé sérül az önbecsülése, és a rendszeres tevékenység segít visszaszokni a munka ritmusába. Ugyanakkor sajnos gyakran láthatjuk az országban, hogy a „kényszermunkások” tevékenységének valódi gazdasági haszna nagyon kevés. Makro szinten viszont nagyot rontunk a hatékonyságon. Az évek óta alig változó összterméket többen állítjuk elő, tehát a hatékonyság romlik. Az előállított GDP szerint rangsoroló listában általában Vietnamot előzzük meg, Csehország +50%-ot ver ránk…

2012-ben a közmunkaprogramban körülbelül 260 ezren vettek részt. 2013-ban a bruttó közmunkás munkabér 5,2%-kal nőtt. Az elérhető nettó bér szakvégzettséget nem igénylő munka esetén 49.453 Ft volt, szakvégzettséget igénylő munkakörben 63.404 Ft. A célra előirányzott költségvetési keretösszeg 2013-ban elérte a 153,8 milliárd Ft-ot. A summa tekintélyes része nem a közmunkások bére, hanem a rendszer fenntartási költségeinek fedezetére, adókra, járulékokra szolgál, ami elképesztő pazarlás a segélyosztáshoz képest: egyik zsebből a másikba rakás, az apparátus etetése. De mivel a választási évben remekül mutat a munkavállalók számának ilyen mértékű növekedése, a sikerre tekintettel idén 300 ezer fölé emelkedik a közmunkával érintettek száma. Az Állami Számvevőszék jelentése szerint csak 2009 és 2011 között a munkanélküliségi rátát 1,4–2%-kal javította a közmunkaprogram.

Szintén fontos adat, hogy 2008 óta körülbelül 65 ezer olyan személy ment külföldre dolgozni, akiknek Magyarországon maradt a családja. És miközben a közmunkaprogram által mesterségesen generált létszám úgy növekszik, hogy azt egy sztahanovista is megirigyelné, a versenyszférában 2008 óta 124 ezerrel dolgoznak kevesebben…

(A kép forrása: nol.hu)

Címkék: statisztika foglalkoztatás

220 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarcharc.blog.hu/api/trackback/id/tr835562075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

873ujr3rk 2013.10.11. 15:23:45

"A 15–74 évesek között már csak 52,2% a foglalkoztatási arány, azaz 3,98 millióan fizetjük a cechet. "

mindahányan tisztában vagyunk azzal, hogy a teljes jövedelmük után kizárólag a közalkalmazottak és multiknál dolgozók fizetnek adót. a többiek lopnak.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 15:30:25

Állítólag 500.000 ember kivándorolt. Vagy 200.000, ki tudja? Ehhez képest dolgoznak 124000el kevesebben, a poszt szerint. Hát akkor valamit kurvára jól csinálnak.

2008 mint viszonyítási pont érdekes, ha a fideszt kell sarazni, mert 2010 áprilisig volt balliba kormány, akkor hogy is állt a foglalkoztatás?

ob.szerver 2013.10.11. 15:37:59

Ha egy országban csökken a GDP, akkor csökken a foglalkoztatottság. A termelékenység emelkedése miatt 1%-nyi GDP növekedéshez 0,5-0,8% foglalkoztatottság növekedés társul.

Magyarországon 2012-ben a GDP -1,7%-kal nőtt, amin a mezőgazdaság kb. 0,8%-ot rontott. Idén kb 0,5%-os növekedés várható, amiből kb. 0,8% a mezőgazdaságnak köszönhető. Csak a nap és az eső teljesített jobban, változatlan mezőgazdasági kibocsátás mellett a GDP idén is csökkenne.

Konklúzió: mivel Magyarországon csökken a GDP, így csökken foglalkoztatottság is. Aki mást állít, az hazudik.

Ez ennyire egyszerű.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 15:43:54

@ob.szerver: 'Ha egy országban csökken a GDP, akkor csökken a foglalkoztatottság.'

Bizony. 2010-13ban nőtt a GDP, 2006-10 ben meg csökkent....:))))

epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00115

Aki mást állít hazudik, ilyen egyszerü.

Szevasztok 2013.10.11. 15:45:02

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "2008 mint viszonyítási pont érdekes, ha a fideszt kell sarazni,"

Számodra teljes képtelenség, hogy egy írás nem azért születik, hogy valakit sarazzon?

Hogy a világon a fideszes meg szoci "hit-valóságon" kívül van egy objektív?

Hogy az objektív valóságban nem egyértelműen ördögi és angyali egyik politikai oldal sem?

Sírköves Slomó 2013.10.11. 15:49:30

@Szevasztok: Naná hogy képtelenség. Mit gondolsz a sajtó az vmi független ür?

Ha Oroszországban 160e ft a bérkommentelő fizetése, akit hirdetésekben keresnek, akkor Mo-n a posztírók, és főleg a blogketrec szerkesztője szerinted kitől kapja a fizetését és mennyit?

Tiborpapa 2013.10.11. 15:58:16

A hazug embert könnyebb utolérni, ha fideszes!
Annyira rosszul csinálják! Persze, ha van hozzá páciens, minek játszani?!

Szevasztok 2013.10.11. 16:06:19

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
"Bizony. 2010-13ban nőt"

Csak a pontosság és a korrektség kedvéért, a Magyar GDP-t érdemes az EU összefüggésében nézni:

EU27 HU Különbség
2006 3.4% 3.9% +0.5%
2007 3.2% 0.1% -3.1%
2008 0.4% 0.9% +0.5%
2009 -4.5% -6.8% -2.3%
2010 2.0% 1.1% -0.9%
2011 1.7% 1.6% -0.1%
2012 -0.4% -1.7% -1.3%

Ha valaki bármely időszakban büszke tud lenni ezekre, akkor az menjen orvoshoz...

stoppos76 2013.10.11. 16:09:25

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Jelenleg a fidesz van kormányon. Ők határozzák meg a gazdaságpolitikát. 2010-ig az mszp volt kormányon, akkor ők kapták a faszságaikért a pofonokat, most a fidesz. Ennyire egyszerű a történet. A felelős jelenleg a fidesz, előtt az mszp volt.

Szevasztok 2013.10.11. 16:11:33

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "Naná hogy képtelenség. "

Akkor mehetsz a pénztárhoz - vagy orvoshoz, ha ezt ingyen csinálod.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 16:24:04

@Szevasztok: Tetszenek az összehasonlító adatok. Honnan vannak?

buddha 2013.10.11. 16:25:27

azt az apró csalafintaságot se felejtsük el,ha lejár a 75 napod,akkor lekerülsz a munkanélküli listáról,hacsak nem engeded be az ellenőröket a lakásodba..
utána egyszerűen megszűnsz munkanélkülinek lenni,magyarul csökken a munkanélküliség...-))

kasztor 2013.10.11. 16:27:39

A termékek árába bele van építve az államnak járó juss. Az csak a papíron a dolgozóé, soha nem volt az övé.
A vevő megveszi - ha megveszi - a terméket és szépen megfizeti a bekalkulált adót, adókat, Áfát, stb.
A dolgozó meg büszke, hogy mennyi embert eltart.

Blogger Géza 2013.10.11. 16:43:50

"az átlagbérhez közelítő minimálbér," Ha valaki ilyen hülyeséget tud leírni, miközben a minimálbér az átlagbér felét sem éri el, akkor semmit nem szabad neki elhinni.

Továbbá nem értem, hogy hogy nem sikerült a posztban az SZJA-csökkentésről (SZJA: 16%) egy sort sem írni, ha az fáj neki, hogy túl magas az adóteher a munkabéren...

Blogger Géza 2013.10.11. 16:46:28

@Szevasztok: Azt is nézd meg hogyan alakult a GDP-arányos adósság változása ezekben az időszakokban. Eladósodásól könnyű rövid távon GDP-t növelni. Miközben az eurózóna egyre jobban eladósodik, Magyarországon csökkenő eladósodás mellett nő a GDP.

Szevasztok 2013.10.11. 16:56:01

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "Tetszenek az összehasonlító adatok. Honnan vannak?"

Öcsém hát te nem vagy igaz!

Belinkelsz valamit, aztán nem ismered fel, ha valaki arról idéz...

Szevasztok 2013.10.11. 16:59:35

@Blogger Géza: "Magyarországon csökkenő eladósodás mellett nő a GDP."

Nő.
2010-hez képest három év alatt kb +0.1%-on vagyunk.

Ez aztán az eredmény...

Blogger Géza 2013.10.11. 17:05:22

@Szevasztok: Frászt. Nem tudom, hogy jött ki neked ez a +0.1%, a négyéves ciklus várhatóan +2 és +3% közötti eredménnyel zárul.

mizrolist 2013.10.11. 17:06:27

@Blogger Géza: az szja csökkenhetett (bár az alacsony jövedelműeknél, akiknek a fogyasztása segíthetne a magyar gazdaság egy részén, pont nem), de a teljes adóterhelés nem csökkent...

Netuddki. 2013.10.11. 17:18:33

Valójában így kéne számolni:

foglalkoztatottak -= közmunkások;
munkanélküliek += közmunkások;
foglalkoztatottság = újraszámol(foglalkoztatottak, munkanélküliek);

Szevasztok 2013.10.11. 17:41:03

@Blogger Géza: "Frászt. Nem tudom, hogy jött ki neked ez a +0.1%, a négyéves ciklus várhatóan +2 és +3% közötti eredménnyel zárul."

2011: +1.6%
2012: -1.7%
2013: +0.2% (várható)
Hát így.
Ha hozzászámítod a jövő évet is:
2014: +1.4% (terv)

Akkor ez nálam 2% alatti 4 év alatt. Ez 0.4%-0.5% évente. Aminek a 3/4 része még csak a jövő évi terv.

Szóval időarányosan eddig plusz nullában vagyunk.

Makkasz 2013.10.11. 17:46:33

@873ujr3rk: Éppen ellenkezőleg. A teljes adóbevételt a vállakozásoknál dolgozó 1,8 millió ember teszi össze, tartja el a 10 millió embert.

A közalkalmazottak nem adó bevételi forrás, ők nettó adó felhasználók.

Makkasz 2013.10.11. 17:49:00

Ez teljes zöldség:

"A 15–74 évesek között már csak 52,2% a foglalkoztatási arány, azaz 3,98 millióan fizetjük a cechet. "

Valójában az 1,8 millió, versenyszférában dolgozó csak a nettó szja fizető, így ez az 1,8 millió tartja el a 10 millió embert. Szó nincs arról, hogy közalkalmazottak, közmunkások bármivel hozzá tudnának járulni a közös költségekkel (munkájukkal a közjóhoz, az más kérdés).

Ha 3, 5 millió ember dolgozna a versenyszférában, normális gazdaságban, jó lenne a helyzet.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 17:50:33

@buddha: Ez hülyeség. Semmi köze a munkanélküli segélynem ahhoz, hogy munkanélküliként tartanak-e nyilván.

A nk-i és EU statisztikáknak semmi értelme nem lenne ha úgy lenne ahogy írod, mert a szabályozás minden országban egyedi.

Makkasz 2013.10.11. 17:51:31

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Ha 124.000-el kevesebben dolgoznak, abban mi a teljesítmény? Ha 500.000 kivándorolt, ők voltak a legalkalmasabbak a pozikra, jöttek a következők, de már csak 124.000-el kevesebben kellettek. Ebben mi pontosan a teljesítmény és a jó?

Blogger Géza 2013.10.11. 17:52:27

@Szevasztok: Hát ezek valami hiperpesszimista jóslatok, idei év 0,5% feletti, 2014 2% körülre várható. (De vannak 2,6%-3% körüli várakozások is)

Makkasz 2013.10.11. 17:55:13

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Most 2013 van, rekord alacsony szinten a versenyszférában a foglalkoztatottság.
Az adatokat KSH hamisítja (levette honlapjáról a közmunkások sámát, új móódszertan szerint a külföldön dolgozót is beszámítja).

A fidesznek nincs hová mutogatnia. Felélték a GDP 10%-ának megfelelő magánnyugdíjat (ez pl. önmagában 3%/év GDP növekedés, mi lett volna a lopás nélkül?, -4,7%?), a beruházások 0-án, a rekord beérkező EU pénzt mellett is csak az állami beruházások és a közgép mennek, meg a stadionok. Tragédia a szakértelem teljes hiánya és a lopás-hatalomvágy irányította gazdaság.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 17:56:04

@Szevasztok: Nem mintha sokat változtatna a dolgon, de már a legpesszimistább statiszika is +1,5% 2014re, a legoptimistább +2,6%, az EU és a kormány 2%-ot vár. Idén pedig biztosan 0,5% és 1% között lesz.

Azon az Eurostat táblán még a régi adat van már az EU is és a bankok is felfelé módosítottak, éppen a múlt 7en.

Persze meglátjuk 2014ben.

Blogger Géza 2013.10.11. 17:56:32

@Makkasz: Nem azok szoktak jellemzően kivándorolni, akik bármire is a legalkalmasabbak lennének, hanem akik nem tudnak itthon munkát találni, vagy megélni a munkájukból.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 17:56:37

@Makkasz: Persze meg az Eurostat is hamisít.

Szevasztok 2013.10.11. 17:58:35

@Blogger Géza: "Hát ezek valami hiperpesszimista jóslatok, idei év 0,5% feletti, 2014 2% körülre várható. (De vannak 2,6%-3% körüli várakozások is)"

Hozott anyagból dolgoztam, kérdezd meg Elli kollégádat a szomszéd asztalnál, hogy mit linkelt.

epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00115

Sírköves Slomó 2013.10.11. 17:59:56

@Makkasz: A válság előttihez képest dolgoznak 124000el kevesebben. Nem a kormányváltáshoz képest.

És hogy mi ebben a teljesítmény? Az, hogy 2010 félévévéhez képest hogy áll most a foglalkoztatottság.

Szevasztok 2013.10.11. 18:00:20

@Blogger Géza: @Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Srácok! Eddig a tény az 0.

Tényleg arról vitatkoztok, hogy ki becsül nagyobbat a jövőre? Noooormális?

Makkasz 2013.10.11. 18:00:35

@Blogger Géza: A KSH előállít majd olyan adatokat, ami szerint nő a gazdaság. Hol van a GDP 10%-ának megfelelő elköltött nyugdíjpénz hatása a növekedésre (vonj csak le 10%-ot 2010-2014 gazdasági növekedéséből, megkapod a fidesz teljesítményt).
Hol van a beérkező 600 milliárd Ft/év Eu pénzből származó éves 2%-os gazdasági növekedés?

Szégyen ez, akárhogyan nézzük. Nem jóslatok kellenek, hanem beruházások. Azok szabad gazdaságban vannak. Az állam nem tudja Háry Jánosként hajánál fogva kihúzni magát a szarból, beruházni, munkahelyet teremteni.

A csőd felé menetelünk, EU transzfúzió késlelteti a csődöt.

campobaszo 2013.10.11. 18:01:19

@Makkasz: Maga is úgy tesz,mintha a közalkalmazott orvostól tűzoltóig nem dolgozna,nem állítana elő értéket,míg korunk hőse a versenyszférában gürcölő adófizető minden megmozdulása aranyat ér.Számlával vagy anélkül?

Blogger Géza 2013.10.11. 18:01:34

@Szevasztok: Kérdés, honnan hozod, és milyen frissek azok az előrejelzések... Az utóbbi időben mindenki állandóan "kénytelen" felfelé korrigálni, a régebbi előrejelzéseket már ki lehet dobni.

Makkasz 2013.10.11. 18:01:43

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Mármint hogy rekord alacsonyan a versenyszférában? Gratula!

Makkasz 2013.10.11. 18:04:18

@campobaszo: Nem teszek úgy. Az orvos és tűzoltó, a tanár előllít értéket. Maga nem tud olvasni.
De a közalkalmazott nem nettó adófizető (adóból kapja teljes bérét, mégha utána 99%-át adóként vissza is fizetné, negatív a költségvetésre a mérleg), hanem nettó adó felhasználó. Így a teljes költségvetésre való pénzt a versenyszférában dolgozók teszik össze, 1,8 millióan (kivéve amit a kormány gyermekeink terhére hitelt vesz fel, vagy megtakarításainkat államosítja).

Makkasz 2013.10.11. 18:04:48

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Mit hamisít az Euurostat? Ki állította ezt?

Szevasztok 2013.10.11. 18:05:46

@Blogger Géza: "Kérdés, honnan hozod, és milyen frissek azok az előrejelzések.."

Eddig a tény 0. Az előrejelzés meg...

Lajos Csánó 2013.10.11. 18:06:03

@Blogger Géza: 2010-ben Matolcsi 4-6 % növekedést prognosztizált 2013-ra!Mennyi lett? Ez a kormány gazdaságilag nulla!

Makkasz 2013.10.11. 18:06:13

@Blogger Géza: Nem tudjuk ki miért vándorol ki.

Képzeljük el, hogy valaki idegen környezetben, idegen nyelven talál munkát amiből megél, míg hazájában, alkalmatlansága miatt nem kapott.

Itt valami sántít Gézuka. A logika nem erősséged, sem a rendszerben gondolkodás, csak darálod a mantrát.

Makkasz 2013.10.11. 18:08:18

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Szarul áll a foglalkoztatás, versenyszférában még KSH adathamisítása után (beszámítja a külföldön dolgozókat) is kevesebben dolgoznak mint valaha. Kevesebb ember tartja el az országot mint valaha.

Ha hozzáteszem hogy gyanum szerint az állami vállalatoknál dolgozókat, a kizárólag közbeszerzésen dolgozó vállalatok alkalmazottait is szerintem ide veszi KSH, kirajzolódik a katasztrófa.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:09:04

@Makkasz: Nem, csőd felé 2002 és 2010 között meneteltünk, azóta távolodunk tőle hálistennek, mivel azóta csökken az eladósodottságunk. "Nyugdíjpénz" nem volt soha, az nem volt pénz. (Különböző értékpapírok voltak) Emiatt nem is lett elköltve. Ha az állam a nyugdíjreform során bevonok államkötvényeket (ez volt a legjelentősebb rész), attól önmagában mitől lenne GDP-növekedés? Ez marhaság. Ugyanúgy nemzetközi transzferek som okoznak önmagukban GDP-növekedést. Ennyi erővel megkérdezhetnéd, hogy a külföldre transzferált osztalék miért nem okoz hatalmas GDP-csökkenést.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:09:34

@Szevasztok: Mind1 nem túl lényeges a szám hiszen 100% hogy jobb lesz mint az elmúlt ciklus.

Ha korrigálod a növekedést az államadósság változásával, a különbség már nagyon jelentős.

Ha adott évben 100ról 104re megy az államadósság, és 100ról 104re a jövedelem(GDP), akkor az pont annyi hasznot hajt mint 0% GDP növekedés 0% adósságnövekedéssel.

avanivi 2013.10.11. 18:10:07

Magyarországon a regisztrált munkanélküliek száma 450 000 fő
300 000 fő közmunkás
500 000 fő külföldön dolg/by Matolcsy/
150 000 fő kb. nem regisztrált mnélküli. A helyzet siralmas, aki ezt eredményként könyveli el az beteg.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:10:19

@Makkasz: Az EUROSTAT szerint nő a foglalkoztatás. Kérdem ő is hamisít?

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:11:24

@Makkasz: A rekordalacsony egy szó, bullshit. Dobj adatot.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:11:39

@Makkasz: Frászt sántít. Ez a tipikus. Ugyanis kint jellemzően magasabb a reálbér. Erre nem jöttél még rá? Anyám...

Szevasztok 2013.10.11. 18:12:25

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "100% hogy jobb lesz mint az elmúlt ciklus."

Ennek egy fideszhívőn kívül senki nem tud örülni. Mármint, hogy jobb mint egy világválság idei eredmény.

"Ha korrigálod a növekedést az államadósság változásával, a különbség már nagyon jelentős."

Ha korrigálod az időjárással, meg az állami építkezésekkel, akkor a vége vastag mínusz.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:12:37

@avanivi: Egy pillanatban soha nincs egyszerre 300 ezer közmunkás.

Makkasz 2013.10.11. 18:13:25

@Blogger Géza: A nyugdíjjal kapcsolatban azért nincs igazad, mert ha bevonták volna (egy részét valóban, ami állampapírban volt), akkor az adósság pont annyival csökkent volna, amennyi a nyugdíjpénz volt (3000 mrd). Mivel az államadósság pontosan ugyanott van ahol volt 2010-ben, ebből következik, hogy a manyugp pénzt teljes egészében felhasználta, elköltötte a kormány, 0 növekedést produkálva, GDP 10%-ának megfelelő forrást felhasználva.

1998-ban kezdődött az ostoba költések, pazarlás, devizahitel időszaka. Ez nem menti fel a mostani kormányt, hogy az előző szar volt. Három év után is mutogatni a 0 teljesítménnyel, szánalmas.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:13:40

@Lajos Csánó: És utána bekövetkezett az eurózóna leghosszabb recessziója... (2012-2013)

Makkasz 2013.10.11. 18:15:56

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Kedves barátom,, te bullshittelsz, egyetlen linket nem csatoltál hiteles adataidhoz.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:16:00

@Szevasztok: Frászt 0 az eddig tény. 2011-2012 együtt kb. 0, de a 2010 és 2013 miatt korántsem az, inkább +1% körül van.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:16:44

@Szevasztok:

A magyar sosem örül. Akkor sem örült amikor 4%-kal nőtt a gazdaság. Nem örülős.

Jövőre viszont választunk, és nekem a kisebb rossz kell.

Makkasz 2013.10.11. 18:17:09

@Blogger Géza: ??? Tehát kint magasabb a reálbér (erről sem tehet kormányunk:)))), ezért ott a magyarországi alacsonyabb reálbér mellett alkalmatlannak találtatottakat is felveszik?

Te úgy vagy hülye ahogy vagy:)))

valaki senki 2013.10.11. 18:19:51

@873ujr3rk: A közalkalmazottakat vedd ki a listából. Azoknak a bérét-és a járulékát egyaránt a versenyszférában dolgozók adójából fizetik!

Makkasz 2013.10.11. 18:21:04

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: @Blogger Géza: Vinnyogtok kutyák, közeleg a sintér.

Ennél szánalmasabb szellemi honvédséget. Legalább a logiak alapszabályit képesek lennétek követni.

A nagyobb államadósság nem kisebb.
A 3000 mrd nyugdíjpénz felélésre került.
Az Eu-tól (ősi ellenségünk) több mint nettó 2000 mrd Ft érkezett 2010-2013-ban,.

Mindennek 0 a látszata a foglalkoztatottságon, az emberek jólétén, beruházásokon, mukahelyeken.

Ennél 12 éves fiam jobban gazdálkodik pénzével.

Igaz, ő nem tömi tele oligarchabarátait, és nem kell fosnia hogy leváltom.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:22:14

@Makkasz: Teljesen téves gondolatmenet. Ez csak akkor lenne igaz, ha 2010 és 2013 között nullszaldós költségvetésünk lett volna, (akkor lenne egy 2010-es állampapír-bevonás így látható 2013-ban) Természetesen nem ez volt a helyzet. Hozzáértő ember nem abszolút számokkal dolgozik, hanem GDP-arányos adóssággal, nem véletlenül van a maastrichti kritériumokban is az. S az bizony 2010 közepe és 2013 közepe között kb, 4%ponttal csökkent. (semmiféle állampapír - bevonás nem volt még 2010 közepéig)

Makkasz 2013.10.11. 18:23:23

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Kérsz tőlem adatot foglalkoztatásra. Általűban utánanézek és beteszek egy linket az ilyen trolloknak, de most fordítsuk meg. itt nyafogsz, hogy emnnyit javult a foglalkoztatás. Adj egy linket, honnét veszed hogy nőtt volna a versenyszférában a foglalkoztatás.

Ha ezzel megvagy, adj adatot arra, hogy nőtt a versenyszférában a foglalkoztatás, ha kiveszed a külföldön dolgozókat, az állami cégeknél és a kizárólag állami megrendelésekből élő cégeknél dolgozókat.

Várom nagy szeretettel.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:23:29

@Makkasz: Mit bulshittelsz már megint?

Egyelőre mutasd a rekordalacsony foglalkoztatottságot.

2llkedő 2013.10.11. 18:23:56

@Blogger Géza: "És utána bekövetkezett az eurózóna leghosszabb recessziója... (2012-2013)"

"""A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. """
fidesz.hu a gazdasági világválságról.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:24:07

@Makkasz: Nem fordítjuk meg mert állítottál valamit, ami hülyeség.

avanivi 2013.10.11. 18:25:03

@Blogger Géza: és akkor mi van ? növekedik a nem regisztrált munkanélküliek száma.

valaki senki 2013.10.11. 18:25:26

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Ebből is látszik, menniyre nem érted, hogy hogyan paliznak be a számok torzításával! De ha Neked jó, hogy szajkózd amit a "sikerpropaganda" gyanánt a torkodon ledugdosnak, legyen. Lassan olvasd, hogy megértsd: A versenyszférából cca 130E foglalkoztatott eltűnt., Adózóból 2010-hez képest, 500.000 -rel lett kevesebb. A közmunka drága, és nem hatékony, de vannak előnyei is, csakhogy a egy közmunkásra cca. egy db egyéb állami adminisztrátor naplopót számolnak el, hogy le lehessen szívni a lét. Igaz, legalább a helyi földesurak jobbágyaiként eldolgozgatnak az adófizetők léjéből! ( Na jó, nem mindenhol, de nem két ilyen sztorit hallani.) Nem ez a megoldás! A megoldás az lenne, ha a versenyszférát hagynák élni, hogy dolgozzon, működjön, feljődjön, ami felszív munkanélküliséget. Teljes foglalkoztatás már nem lesz, de ez sanyarú így!

Blogger Géza 2013.10.11. 18:25:37

@Makkasz:

Munkanélküliség 2010 eleje: 12-13%, munkanélküliség most: 9-10%.

Adósság 2010 közepe: 85%
Adósság 2013 közepe: 81%

panelburzsuj 2013.10.11. 18:25:45

@Makkasz:

"Az állam nem tudja Háry Jánosként hajánál fogva kihúzni magát a szarból, beruházni, munkahelyet teremteni."

No, még téged is megcsapott a turbónemzeti retorika füstje: a hajhúzós a labanc Münchausen volt... :))

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:27:45

@valaki senki: 'Ebből is látszik, menniyre nem érted, hogy hogyan paliznak be a számok torzításával! De ha Neked jó, hogy szajkózd amit a "sikerpropaganda" gyanánt a torkodon ledugdosnak, legyen. Lassan olvasd, hogy megértsd: A versenyszférából cca 130E foglalkoztatott eltűnt.'

- 2008 közepe óta. Ennek mi köze bármihez?

Blogger Géza 2013.10.11. 18:28:40

@Makkasz: Ne haragudjál, de nem te a kretén módszereiddel mérik a foglalkoztatottságot sehol a világon.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:29:54

@avanivi: Ez hülyeség, hozzál erre bármilyen hiteles forrást.

campobaszo 2013.10.11. 18:32:00

@Makkasz: Ha kizárólag a versenyszféra rakja össze a költségvetést,és a közalkalmazott előállít értéket,akkor az általuk előállított érték mégis hová tűnik a számításból?

Blogger Géza 2013.10.11. 18:32:08

@Makkasz: Miért, szerinted emiatt a kormány miatt alakult ki a magyarországi és a nyugat-európai reálbérek közötti különbség?

panelburzsuj 2013.10.11. 18:32:09

@Blogger Géza:
Téged is megkérdezlek: kinek kívánsz imponálni ezzel a tenyérbemászó stílussal?

Makkasz 2013.10.11. 18:33:08

KSH: Versenyszféra foglalkoztatottjainak száma:

2010 július: 1,803 millió
2013 július: 1,806 millió (3 ezerrel több, úgy, hogy most ide számolják a külföldön dolgozókat ill. aki legalább heti egy munkaórát dolgozott az előző héten:))

2010 június: 1,828 millió
2013 június: 1,815 millió (13 ezerrel kevesebb, úgy, hogy most ide számolják a külföldön dolgozókat ill. aki legalább heti egy munkaórát dolgozott az előző héten:)) És közben több lett az állami cég ill. az állami megrendeléseken dolgozó cég.

index.hu/gazdasag/2013/10/08/foglalkoztatottsag/

Most te jössz makipajti.

Makkasz 2013.10.11. 18:34:17

@Blogger Géza: Az nem kretén módszer, ha tudni akarom mennyien dolgoznak a versenyszférában és dobják össze az adót mindenki más számára.

Ez az egy mutató a fontos, a többi csak a fidesz 0 teljesítményének, rombolásának elfedésére szolgál.

2llkedő 2013.10.11. 18:34:39

@Blogger Géza:

"Adósság 2010 közepe: 85%"

2010 közepe már a fideszé.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:36:50

@félázsiai 2llkedő: Akkor keresd ki. Azt se tudom mit akarsz.

2llkedő 2013.10.11. 18:36:52

@Blogger Géza: "Miért, szerinted emiatt a kormány miatt alakult ki a magyarországi és a nyugat-európai reálbérek közötti különbség?"

"""A Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács (NGTT) legfontosabb célja, hogy Magyarországon 2014-ig Európa leginkább versenyképes gazdasági környezete alakuljon ki - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a tanács alakuló ülésén kedden a Parlamentben."""

Makkasz 2013.10.11. 18:37:48

@campobaszo: A közalkalmazottak által előállított érték, kiművelt emberfő, működő bürokrácia, meggyógyított beteg a mibdennapi élethez értéket ad. Miért akarod beállítani úgy, mintha nem lenne értéke a munkájuknak? Vagy mintha én űállítottam volna ilyyet?

Egyet nem ad munkájuk, adóbevételt. Adóbevételt csak a versenyszférában dolgozók tesznek össze. A közalkalmazott adóból kapja a fizetését, mindegy hogy valamilen értékelés szerint a munkájával azt 1000*esen hálálja meg a társadalomnak, nettó adófelélő és nem adófizető. Ez nem étékteleníti el a közalkalmazotti munkát, ez csak egy tény.

avanivi 2013.10.11. 18:37:56

@Blogger Géza: Nézz utána ,és azután cáfold TE az adatoka.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:39:03

@félázsiai 2llkedő: És ennek mi köze a magas reálbérekhez? Majd attól leszünk versenyképesek?

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:40:46

@Makkasz: 'Egyet nem ad munkájuk, adóbevételt. Adóbevételt csak a versenyszférában dolgozók tesznek össze.'

- Ez csak az SZJAra igaz, ami jóval kevesebb mint az ÁFA bevétel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 18:43:47

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "2012-ben a közmunkaprogramban körülbelül 260 ezren vettek részt."
Ez növeli a foglalkoztatottak számát.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 18:44:55

@Blogger Géza: Hány forinttal kisebb most az államadósság, mint 2010 éprilisában?

Makkasz 2013.10.11. 18:45:12

@Blogger Géza: "Miért, szerinted emiatt a kormány miatt alakult ki a magyarországi és a nyugat-európai reálbérek közötti különbség?"

Nem, nem a fityisz miatt, ők csak a különbség növelésén serénykedtek eredménnyel.

Nézd puszinyuszi, 1991-ben, a 23 éve szabad Ausztriába látogattam sokszor. Jobban éltek mint a mindig szabad angolok.

Nekünk is eltelt a 23 év a szabadságból. Mire mentünk vele? Hogyan közeledtünk nyugateurópai jövedelmekhez.

Szánalmas hogy véditek a semmit, a rakat szart. Akkor is ha az előtte lévő kormányok sem tettek semmi érdemlegest. Ez nem mentség a pusztításra, a pénzügyi kultúra leépítésére, a kádár II kiépítésére, magánvagyonok eltapsolására, barátok gazdagítására közpénzből, a cinikus stadionépítésre, a rengeteg hazugságra.

Ízlelgesed ezeke a fidesz által felkapott, értelmetlen kifejezéseket:

- nyugdíjvédelem,
- rezsicsökkentés,
- állami cég,
- állami mobilcég,
- stratégiai megállapodás,
- hittan, erkölcstan,
- testnevelési stratégia,
- magasabban struktúrált nyelv,
- unortodox gazdaságtan.

nem látod hogy a király meztelen? Hogy egy nagy 0 a produktum? Hogy az erőfeszítések a nagy 0 elfedésére fordítódnak (közmunkaprogram) a valódi problémákkal való szembenézés helyett?

Blogger Géza 2013.10.11. 18:47:48

@avanivi: Cáfolom: Munkanélküliség 2010 eleje: 11,8%

A munkanélküliségi ráta 2010 januárja és 2010 márciusa között 11,8 százalék volt, ezzel a mutató 16 éves csúcsra emelkedett.

vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20130426-munkanelkulisegi-rata-foglalkoztatottsag-a-ksh-adatai.html

Munkanélküliség most:

9,9%

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/mun/mun21308.pdf

És egy munkanélküli mindenképp munkanélküli, akármennyi ideje is az.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 18:50:43

@Blogger Géza: A munkanélküliséget mennyivel csökkentette az éhbérért végzett, többnyire értelmetlen közmunka?

Blogger Géza 2013.10.11. 18:50:58

@Online Távmunkás: Hülye kérdés, ki mondta neked, hogy alacsonyabb? Ismétlés gyengébbek kedvéért:

"Hozzáértő ember nem abszolút számokkal dolgozik, hanem GDP-arányos adóssággal, nem véletlenül van a maastrichti kritériumokban is az. S az bizony 2010 közepe és 2013 közepe között kb, 4%ponttal csökkent. (semmiféle állampapír - bevonás nem volt még 2010 közepéig) "

panelburzsuj 2013.10.11. 18:52:51

@Blogger Géza:
Regisztrált munkanélküli - bármeddig?

Vagy csak azokat tarja nyilván hivatal, akik "együttműködnek" vele? (Gyakorlatilag addig "munkanélküli" valaki, amíg azért pénz jár. Utána leszarja a hivatalt, nemhogy saját semmi pénzén még oda bemászkáljon.)

Sírköves Slomó 2013.10.11. 18:53:14

@Online Távmunkás: És ezzel mit akarsz mondani?

A versenyszktor ugyanakkora mint 2010ben. innentől mindenki döntse el hogy az hogy a többlet közmunkásokból van, azt jelenti-e hogy Orbán csinálja jobban v. Bajnai... Ez nehéz?

Makkasz 2013.10.11. 18:54:41

@panelburzsuj: Nem akkora gáz:

"Olyanok ezek, mint a higany, összefolynak, ha kell." - állapította meg a Fidesz egyik vezető politikusa a 2010-es választások előtt a baloldalt jellemezve. Sok esetben talán igaznak is lehet mondani ezt a nézetet, viszont tény, hogy a rendszerváltás óta egyre rosszabb helyzetbe kerülő Baján az utóbbi években héroszi energiával próbálja a városvezetés, Háry János módjára a saját hajánál fogva kibillenteni a várost a defenzív állapotból. "

"Amikor Kodály a múlt század húszas éveiben Garay János állítólag Skultéty alakját mintázó, Az obsitos című elbeszélő költeménye nyomán megírta a Háry Jánost, akkor a legendát akarta daljátékában ábrázolni, mert az igazabb, mint a történelem. S bár reméljük, hogy egyszer majd a körültekintő, nem pusztán a nemzeti öntudatot folyamatosan igazolni akaró történelemszemlélet Közép-Európában is általánossá válik, nem kétséges, hogy a Háry/Münchhausen-féle nagyotmondás egyelőre népszerűbb eszköz"

De amúgy tényleg nincs benne, de lehetne:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 18:55:28

@Blogger Géza:
2010. I. negyedév végén a GDP 82,0%-a volt az államadósság.
2013. I. negyedév végén a GDP 82,4%-a volt az államadósság.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 18:56:17

@Blogger Géza: A 4%-os csökkenés is hazugság, lásd a fenti kommentem.

Blogger Géza 2013.10.11. 18:57:26

@Online Távmunkás: Kisebb mértékben, mint a versenyszféra.

"a foglalkoztatás bővülésének 30-40 százaléka köszönhető a közfoglalkoztatás növekedésének; a többi elsősorban a versenyszférában való növekedésből adódik."

www.mfor.hu/cikkek/Czomba__a_kozmunka_csak_kis_resze_a_foglalkoztatas_bovulesenek.html

Hogy kinek mi az értelmetlen, az relatív, amely munkákról én konkrétan tudok, korántsem értelmetlen. (Minisztériumi kisegítő munkák, közterületek tisztítása, mezőgazdasági munkák stb.)

Az "éhbér" meg elég demagóg dolog, de akinek nem tetszik, ne csinálja, éljen meg saját erejéből.

avanivi 2013.10.11. 18:57:58

@Blogger Géza: remélem ezt te sem veszed be !!!!Beleszámolták a külföldön dolgozókat és a közmunkásokat munkaviszonynak.
Ezt a maszlagot a hülyéknek és a hívőknek gyártották.
Az a szomorú, hogy mennyi ember dolgozik külföldön és így is sok a munkanélküli.
Most megkérlek ne gyere azzal, hogy a közmunka munkaviszony.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:00:29

@avanivi: Persze hogy beleszámolják. A világon mindenütt beleszámolják. A nálunk dolgozó külföldit sem tekinti senki munkanélkülinek. Miért kéne egy külföldön dolgozó magyart annak tekinteni? Miért tekintenénk munkanélkülinek azt, akinek van munkája?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 19:00:52

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Egyik se jó, mert a versenyszférában hasznos munkát végzők számát kellene növelni, nem a polgármester földjén kaszálók számát.

panelburzsuj 2013.10.11. 19:00:55

@Makkasz:
Csak jeleztem.

Hogy kutyák közt könnyű bolhát szerezni... :)

Makkasz 2013.10.11. 19:02:16

@panelburzsuj: töprengtem rajta, de Háry az csak 4 betű:), győzőtt a lustaság.
Igazad van.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:02:32

@panelburzsuj: A KSH-val semmiféle munkanélküli nem "működik együtt". Amire te gondolsz, az az ÁFSZ, de az is nyilvántartja azokat is, akik már nem kapnak támogatást, ugyanúgy benne vannak a nyilvántartásban.

2llkedő 2013.10.11. 19:02:38

@Blogger Géza:

Gejza!

Mesélj már valamit az egymillió új munkahelyről!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 19:03:39

@Blogger Géza: - minisztériumi, önkormányzati kisegítő munkák: többnyire kirúgták a közalkalmazottat és visszavették közmunkásnak vagy felvettek helyette valakit
- közterületek tisztítása: ennek lenne értelme, ha nem a világ végén irtják a bozótot ott, ahol senki se jár
- mezőgazdasági munkák: itt van a legtöbb visszaélés, elég megnézni, hogy kiknek a földjén dolgoznak és ki fizet a munkáért

panelburzsuj 2013.10.11. 19:04:24

@Blogger Géza:

Oké:

Áruld el nekem, mennyi háztartásbeli van ma Magyarországon.

avanivi 2013.10.11. 19:05:42

@Blogger Géza: Mert MAGYARORSZÁGRÓL beszélünk csak, az ADATOK csak rólunk szólnak.

Megkértelek, hogy a szégyentelen 49 000 Ft
-os közmunkát Ne hozd ide.

panelburzsuj 2013.10.11. 19:06:05

@Blogger Géza:
Amúgy a KSH honnan veszi a foglalkoztatási adatait?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.11. 19:06:28

@Blogger Géza: A baj csak az, ha beleszámolják azt, akinek a magyar lakcíme csak a lustasága miatt létezik, de például külföldön már saját ingatlanban él és éppen állampolgárságot kér. ismerek ilyeneket...
Egyébként a gazdasági statisztikáknál megkülönböztetik a GDP-t és GNP-t, hogy kiszűrjék a külföldiek tevékenységét.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:07:13

@Online Távmunkás: Csakhogy a Fidesz nem 2010 első negyedév végén került hatalomra, most pedig már rég elmúlt 2013 első negyedév vége... amúgy is praktikus hasonló árfolyamú időszakokat összevetni, hogy az árfolyamváltozásból adódó technikai változást ki lehessen szűrni. (vagy te elhiszed, ha erősödik kicsit a forint, akkor hirtelen csökken az eladósodottságunk?)

2llkedő 2013.10.11. 19:07:22

@Blogger Géza:

"""2.1.31. Az alkalmazásban állók létszáma a nemzetgazdaságban*(3/3)

Időszak Nemzetgazdaság összesen
2010. Á 2 688,3

2013. Jl 2 722,8 """

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qli001c.html

Makkasz 2013.10.11. 19:08:41

@campobaszo: Végletekel könnyebben megérted. Ha egy versenyszférában dolgozó van, és keres havi 10.000 milliót, míg 9.999.999 közalkalmazott, akkor 99,999 %-os adó levonása után marad 1Ft-ja, és minden közalkalmazott hazavihet 1Ft-ot. Ha 50%-os adót fizetnek, akkor lehet 2Ft a fizeésük, de egyet levonnak adóba.

Ha 2 versenyszféra alkalmazott van, mindkettő havi 10.000 millió Ft-os keres, 99,999 % os adó levonása uát hazavihetnek 1-1 Ft-ot, de a közalkalmazottak fizetése már a duplája, 2Ft lehet. Ha a felét leadózzák, lehet 4 Ft-is, ha a 75%-át, akkor 9.999.999 Ft jut Simicska Lajosnak.

Nézzük a másik végletet. 9.999.999 ezer versenyszféra alkalmazott van, és egy közalkalmazott. A versenyszféra dolgozói 10Ft/ hót keresnek, és 10%-ot adóznak, akkor 5 millió mehet az 1 közalkalmazottnak, és 5 millió a Lajosnak.

Ezért fontos a versenyszféra dolgozók létszáma.

2llkedő 2013.10.11. 19:08:44

@Blogger Géza: "amúgy is praktikus hasonló árfolyamú időszakokat összevetni, hogy az árfolyamváltozásból adódó technikai változást ki lehessen szűrni."

Az adósságot mindig az aktuális árfolyamon kell visszafizetni.

2llkedő 2013.10.11. 19:10:25

@Makkasz: De mit keres Oszkó a Wizzerben?

Szevasztok 2013.10.11. 19:10:27

@Blogger Géza: "de a 2010 és 2013 miatt korántsem az, inkább +1% körül van."

De ugye nem sorolod a 2010-es GDP adatot OV eredményeihez?
Mert kb annyi köze van hozzá, mint a 2009-eshez.

Tudod a GDP növekedés a beruházásokból lesz. Azt meg 1-2 évvel korábban kezdik el, mint ahogy beindul.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:11:03

@avanivi: Ez is hülyeség, az átlagos közmunkásbér első félévben 77,5 e Ft volt.

"A közfoglalkoz
tatottak átlagkeresete 77 500 fo-
rint volt."

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/let/let21307.pdf

Blogger Géza 2013.10.11. 19:14:08

@félázsiai 2llkedő: Csakhogy Magyarország nem fizeti vissza adósságát (ahogy a legtöbb más ország sem), hanem mindig új kibocsátásokból újra finanszírozza a lejárót. Ezért valójában kevesebb a jelentősége annak, hogy mekkora az árfolyam. A kamatláb sokkal fontosabb.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:14:52

@Online Távmunkás: 'Egyik se jó, mert a versenyszférában hasznos munkát végzők számát kellene növelni, nem a polgármester földjén kaszálók számát.'

- És akkor most mi lesz?

Blogger Géza 2013.10.11. 19:16:25

@Szevasztok: Hogy a francba ne. Vagy ha nem, akkor viszont a teljes 2014-et. Ne próbálkozz te is azzal, hogy ez a kormány 2 vagy 3 évig kormányoz. :) Ez annyira nevetséges... :)

2llkedő 2013.10.11. 19:17:09

@Blogger Géza: Akkor a 85% sem 85%, ráadásul nem is Bajnaiék érdeme.

2llkedő 2013.10.11. 19:18:00

@Blogger Géza:

Gejza!

Nem fáj ez a rengeteg hazugság?

Blogger Géza 2013.10.11. 19:19:35

@félázsiai 2llkedő: Remélem, meglesz egy 10 éves Fidesz-kormányzás végén... Hiszen ugye így szólt a célkitűzés. (De ha már a fele összejön, az is nagy teljesítmény lesz, ami nagyon-nagyon sokat segít a magyar pénzügyeken és gazdaságon.)

Blogger Géza 2013.10.11. 19:20:26

@félázsiai 2llkedő: De. Ezért írom meg az igazságot, hogy szembesüljetek vele. :)

2llkedő 2013.10.11. 19:20:28

@Blogger Géza: "Hogy a francba ne."

És ne feledjük, hogy ez mind az ingyenes pálinkafőzésnek köszönhető.

2llkedő 2013.10.11. 19:21:21

@Blogger Géza: Ha fáj a hazugság, akkor miért hazudsz?

2llkedő 2013.10.11. 19:21:59

@Blogger Géza: A fidesz nem éri meg a 2018-at se.

panelburzsuj 2013.10.11. 19:23:29

@Blogger Géza:
Na, akkor kisütötted már, hogy KSH honnan szedi a foglakoztatási adatait?

Meg hogy milyen státuszban leledzenek a munkaképes korú, de csak egészségügyi hozzájárulást fizető magyar állampolgárok?

Szevasztok 2013.10.11. 19:26:14

@Blogger Géza: "Adósság 2010 közepe: 85%"

Ugye nem azt az adatot veszed, amit már a Kósa- Szijjártó féle EUR/HUF árfolyambedöntés után kapsz?

Mert az nagyon csúnya ferdítés lenne!
Még azt találnám hinni, hogy manipulálsz...

2009 vége: 79.8%
2010 vége: 81.8%

Forrás: www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

avanivi 2013.10.11. 19:28:02

@Blogger Géza: Ez hülyeség, hazugság mint a többi. Mutasd meg ezt a statisztikák egy közmunkásnak,és gyorsan kezdjél el futni.

Szevasztok 2013.10.11. 19:28:59

@Blogger Géza: "Hogy a francba ne. Vagy ha nem, akkor viszont a teljes 2014-et."

Igen nyugodtan vedd a teljes 2014-et az OV kormányhoz. (Bár az áthúzódó hatások miatt még a rákövetkező év fele is oda kellene számítson, de az túl bonyolult lenne.)

panelburzsuj 2013.10.11. 19:30:05

@avanivi:
Te a nettót írtad, Gejza meg a bruttót.

Semmi különös, csak a szokott piti simliskedés.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:33:37

@Szevasztok: Az első adatot negyedéves adatot veszem a kormányváltás után. És ráadásul az akkori árfolyam reális volt és kb. egyezik a mostanival, tehát alkalmas a mostanival való összehasonlításra. A Ft árfolyamát tartósan nem képes meghatározni semmiféle politikus, még a balról korábban sztárolt Kósa Lajos sem.

Blogger Géza 2013.10.11. 19:34:52

@avanivi: Igen, nálatok az a tény, ami nem tetszik = "hazugság". Vicces, de tényleg így van! :)

Blogger Géza 2013.10.11. 19:36:20

@Szevasztok: OK, oda veszem, ezért lesz 2-3% közötti a teljes ciklus növekedése.

avanivi 2013.10.11. 19:37:05

@panelburzsuj: Igen ,tudom hogy nettót írtam , de nem kapják meg a minimálbért /bruttó/ sem.

2llkedő 2013.10.11. 19:37:07

@Blogger Géza: "Az első adatot negyedéves adatot veszem a kormányváltás után."

Ne a kormányváltás utáni negyedévet vegyed.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:38:16

@Szevasztok: Főleg így az igazi:

Orbán 1999 60,8 2000 56,1 2001 52,7 2002 55,9

Szocik 2003 58,6 2004 59,5 2005 61,7 2006 65,9 2007 67 2008 73 2009 79,8 2010 81,8

Orbán 2011 81,4 2012 79,2

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

Tanulságos.

avanivi 2013.10.11. 19:39:19

@Blogger Géza: Mi az hogy " nálatok " Te nem itt élsz? Akkor már mindent értek .

Brix 2013.10.11. 19:40:20

@Blogger Géza: TE Géza! Mennyit fizet neked a Fidesz azért, hogy itt bohócot csinálj magadból? Makkasz és társai ma nagyon lealáztak!

Szevasztok 2013.10.11. 19:40:42

@Blogger Géza: "Az első adatot negyedéves adatot veszem a kormányváltás után. "

Csak nem azért mert az az egyetlen amihez képest csökkenést tudtok felmutatni?

Pedig abban vastagon benne van az említett páros, szóval nagyon nem korrekt!

"A Ft árfolyamát tartósan nem képes meghatározni semmiféle politikus, még a balról korábban sztárolt Kósa Lajos sem."

Nem is tartósan, de a 2. negyedév végére csak sikerült neki bedöntenie.

Azóta meg kemény munkával a kormányzatnak sikerült ez hosszú távon is...

De ugye nem ezt akarod mondani, hogy a kormánytól TELJESEN független az árfolyam?

Szevasztok 2013.10.11. 19:41:59

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Csak folytatni kéne: 2013 2. n.év: 81.4%.

Csak így már nem is olyan amivel hencegni lehetne ugye?

Szevasztok 2013.10.11. 19:43:51

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Ja és a mostani adatokhoz vedd számításba az elégetett manyup vagyont is. Anélkül hozzászámíthatsz ~+10%-ot az adatokhoz!

2llkedő 2013.10.11. 19:44:05

@Blogger Géza:
"És ráadásul az akkori árfolyam reális volt és kb. egyezik a mostanival,"

EUR:
2010.04.30 266,28
2013.10.11 294,68

Ténnyeg egyezik!

Szevasztok 2013.10.11. 19:44:47

@Blogger Géza: "OK, oda veszem, ezért lesz 2-3% közötti a teljes ciklus növekedése."

Lesz...

De eddig a tény 0.

Szevasztok 2013.10.11. 19:47:12

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Szóval AZONOS alapon számolva a 2013 2. n.évi államadósság mutató 90% fölött állna!

A vagyon felélésével nem kunszt nem adósodni...

Csak hát elfogyott a párnacihából a pénzmag. Ezután jön majd az igazság pillanata...

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:47:32

@Szevasztok: De azzal is lehetne.

Vagy nem megy az összeadás kivonás?

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:48:25

@Szevasztok: Ilyen számítási mód nem létezik. Vagy jobban értesz hozzá mint a statisztikusok?

2llkedő 2013.10.11. 19:49:02

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Unortodox matematika!!!!

A negatív növekedés is növekedés.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:50:12

@félázsiai 2llkedő: Milyen növekedés? Tudod az államadósságot inkább csökkenteni kell.

2llkedő 2013.10.11. 19:52:09

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Értelem szerűen a pozitív csökkenés is csökkenés.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 19:55:03

@félázsiai 2llkedő: Nem állítottam hogy csökkent 2010től mostanáig.

Azt állítom hogy a 2014es miniszterelnökjelöltek közül egyedül Orbán lesz hiteles, amikor az államadóssággal kampányol.

Ezen adatokra alapozom ezt:

Orbán 1999 60,8 2000 56,1 2001 52,7 2002 55,9

Szocik 2003 58,6 2004 59,5 2005 61,7 2006 65,9 2007 67 2008 73 2009 79,8 2010 81,8

Orbán 2011 81,4 2012 79,2

2llkedő 2013.10.11. 19:57:27

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
3000 milliárd eltapsolása mellett. Számold azt is hozzá.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 20:00:49

@félázsiai 2llkedő: Nekem jó az eurostat módszertana is.

panelburzsuj 2013.10.11. 20:02:32

@Brix:
Bakker, kellet neked a Gejza mimóza lelkébe tapodni, most itt maradok hülyén... a Géza statisztikai módszertani felvilágosításai nélkül.

panelburzsuj 2013.10.11. 20:04:01

@avanivi:

Nem is állította senki, hogy annyit kapnak.

2llkedő 2013.10.11. 20:06:28

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
A tény ez:

A központi költségvetés adóssága
2013.08.31 22 130,8 Mrd Ft
változás 1 410,7 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 20:07:40

@félázsiai 2llkedő: Biztosan így van, de mit számít ez?

Sírköves Slomó 2013.10.11. 20:19:53

1.Orbán tehát adósság ügyben hiteles, mindig csökkentette az adósságot.

Az ellenzék erre azt mondja majd hogy nem, meg nem eléggé, meg a zemberekfizettékmeg. Azt nem fogja mondani hogy ők mit csináltak.

2. Orbán GDP ügyben is hiteles, itt is fordított a trenden, ebben a ciklusban a GDP már nem csökkent, mint az előzőben.

Az ellenzék erre azt fogja mondani hogy nem nő a GDP, azt nem fogja mondani hogy ők mit csináltak. Ha nagyon muszáj akkor azt mondja hogy válság volt.

3. Orbán a munkanélküliség ügyében is hiteles, mert az 10% körüli, nem 12%-os mint a kormányváltáskor. És nem is 7%-os mint 2002-03as a kormányváltáskor. Igaz a többlet a közmunkából adódik.

Itt az ellenzék elfelejti, hogy 2009ben és 2010ben is voltak közmunkások és benne voltak a statisztikában. Az ellenzék itt sem az általa jócskán megnövelt munkanélküliségről fog beszélni, hanem arról, hogy most csak a közmunkásoktól javul a statisztika.

Racionális érv tehát nem szól a szocik mellett. Marad érvnek a hülyeorbánozás, hülyematolcsyzás, a politika az érzelmekről szól. Azt mindenki megérti.

avanivi 2013.10.11. 20:20:05

@panelburzsuj: Ezt is tudom, ezért nem lehet munkaviszonynak tekinteni.Munkaviszonyban kötelező a minimálbér legalább, ami valamivel több.

panelburzsuj 2013.10.11. 20:28:47

@avanivi:
Gáz Gézák ellen elgézásodással vonulni - rossz ómen.

Tökminegy, hogy te mit tartanál méltányosnak - a közfoglakoztatott is foglakoztatott.

Mit böknél arra, ha a Gézuka odadobná, hogy számold át minimálbéres dolgozóba a közfoglakoztatottak bértömegét - aztán rágd boldogan a sarokban pár tízezer főnyi "nyereségedet"?

P.Freddy 2013.10.11. 20:46:12

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Igaz a többlet a közmunkából adódik."

Ki hazudik s foglalkoztstásról? - Kérdezi a topic.

Hát a Fidesz hazudik, mint mindig.

Ugyanis a közmunkásokat már évek óta "osztódással" statisztikázzák: három éve ugyanaz az ember, ugyanazrt a munkáért ugyanazt a pénzt kapja, DE:

- három éve ez az ember EGY ember volt a foglalkoztatási statisztikákban,

- most ugyanez az ember KÉT ember a hazugságbban (vagyis a Fidesz-féle "foglalkoztatási statisztikákban")

Ilyen egyszerű ez Orbán Viktornak. Meggyőzően kell hazudni, oszt jónapot. Neki ez nagyon megy, meggyőzően hazudozik több mint tíz éve.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 21:23:34

@P.Freddy: 'három éve ez az ember EGY ember volt a foglalkoztatási statisztikákban,

- most ugyanez az ember KÉT ember a hazugságbban (vagyis a Fidesz-féle "foglalkoztatási statisztikákban")'

- Ezt honnan veszed?

Blogger Géza 2013.10.11. 21:40:25

@félázsiai 2llkedő: Szomorú, hogy még azt sem tudod, melyik volt a kormányváltás utáni első negyedév vége. :)

P.Freddy 2013.10.11. 21:44:07

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"- Ezt honnan veszed?"

Magától az embertől. De nagyon könnyű ilyen információhoz jutni, bármelyik faluban bármelyik "minimális" végzettségű közmunkás embert megkérdezed, akkor ezt fogod megtudni.

Miért kérded, ez számodra meglepő? Hiszen leépülő gazdaságban hogyan másként lehet növelni a foglalkoztatottsági "statisztikát" mint csalással?

Dehát a Fidesz a csalók pártja, ezt Zsigó, Lázár, Selmeczi, Kósa, Rogán és Orbán ismeretében mindenki tudja :)))

Blogger Géza 2013.10.11. 21:45:04

@Szevasztok: Nem, de nagyjából a helyén volt 2010 közepén és most is (a kettő közötti kis különbözetet simán indokolja akár a két deviza közötti kamatkülönbözet akár inflációs különbözet). A 2010. március végi árfolyam az utóbbi 4-5 évet tekintve egy extrém erős árfolyam volt, amely nem volt sem tipikus, sem kedvező a magyar export számára.

Blogger Géza 2013.10.11. 21:49:45

@avanivi: Butaság ez is, mint minden, amit írsz. Számtalan részmunkaidős foglalkoztatott van, aki nem kapja meg a minimálbért.

Blogger Géza 2013.10.11. 21:52:04

@Szevasztok: Ami alapján 2014 végére tovább csökkenő adósságot (Nomura: 77%) várnak.

Blogger Géza 2013.10.11. 21:55:17

@Online Távmunkás: Szóval te is elismerted, hogy ezek bizony nem értelmetlen munkák, köszi.

Blogger Géza 2013.10.11. 21:59:00

@Online Távmunkás: Egyébkét hol az a sok visszaélés? Ha sok van, 5-10 példát biztos fel tudsz sorolni... (másképp honnan veszed a bátorságot arra kijelentésre, hogy sok van?) Én egy pofára esésről hallottam, amikor a polgármester felkínálta egy darab földjét, hogy a közmunkások azon termelhessék meg a segélyezésre szánt élelmiszert, és ebből próbált botrányt kavarni valami hülye.

Blogger Géza 2013.10.11. 22:00:10

@félázsiai 2llkedő: Ezt ugye nem a 4 milliós munkavállalói állomány, annak csak egy töredéke...

Blogger Géza 2013.10.11. 22:01:42

@panelburzsuj: Nekik akarsz serpenyőt eladni? :) Vagy miért érdekel most pont ez? :)

Blogger Géza 2013.10.11. 22:07:18

@P.Freddy: Jesszusom, te komolyan azt hiszed, hogy a közmunkás az valami statisztikai szakember? :O

Ha annyira "leépül" szerinted a magyar gazdaság, hogyan lehet, hogy kb. 30%-kal magasabb az exportunk, és 20%-kal magasabb most az ipari termelésünk, mint 2009-ben? És szerinted ezt ki termeli meg? Az ufók?

komplikato 2013.10.11. 22:13:30

@panelburzsuj: "Utána leszarja a hivatalt, nemhogy saját semmi pénzén még oda bemászkáljon."

Nem szarja le a hivatalt, mert csak akkor jár önkormányzattól a kemény 22.800Ft és az "ingyen TB".

Viszont nem is mászkál! 2013 közepétől minden élő regisztráltat rádumálnak elektronikus bejelentkezésre email vagy telefon útján, mert NINCS PÉNZ a beutazások kifizetésére sem!
(Megjegyzem BP és Pestmegyében az állítólag támogatott tanfolyamokra sincs hónapok óta és ez vicces módon a tanfolyam hírdetésekben ott figyel, mivel ezen területekről NEM fogadnak tanulókat, még BP közepén se!)

P.Freddy 2013.10.11. 22:13:52

@Blogger Géza:

"20%-kal magasabb most az ipari termelésünk, mint 2009-ben"

Érdekes, hogy ennek se látszatja, se hatása. Mivel magyarázod, hogy

- tömegével nő a szegények száma,
- tömegével nő az állástalanok száma,
- drasztikusan csökken a pénz értéke az emberek megélhetésében?

Lehet, hogy ez is csak egy villantós Orbán-féle néphülyítő statisztika? :-))))))

komplikato 2013.10.11. 22:14:22

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "Orbán tehát adósság ügyben hiteles, mindig csökkentette az adósságot."

5 milliárd dollárnyi kötvény vajon mi? Kínai hitel vajon mi?

komplikato 2013.10.11. 22:16:10

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: "Itt az ellenzék elfelejti, hogy 2009ben és 2010ben is voltak közmunkások és benne voltak a statisztikában"

Akkor nem 9 hónapig járt a munkanélküli segély?
Akkor nem minimálbér járt még (60.800 netto), mielőtt Matolcsy "felemelte" 47.000-re???

panelburzsuj 2013.10.11. 22:16:39

@Blogger Géza:
Én is voltam közmunkás, Gejza...

És ugyan nem vagyok statisztikus - de abban a számtani körben, amiben itt olyannyira hányod-veted magad, azért eligazodok.

A közmunkásokat névre számolják: ahány új belépő abban az évben, annyi új közmunkás. Tökmindegy, hogy pár hetet, vagy pár hónapot húz le: darab-darab.

Évi 2000 órás teljes munkaidőre átszámítva nyugodtan harmadolhatod a fenti módszerrel "képzett" munkahelyek számát.

panelburzsuj 2013.10.11. 22:17:36

@Blogger Géza:

Hiányzik pár százezer magyarom.

Valahová elbújtak.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:26:52

@komplikato: Az adatokat az államadósságról fogod érdemben kommentálni? Feljebb beírtam 1998 óta.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:28:10

@komplikato: Érdemben hozzá tudsz szólni? Tavaly a közmunkás átlagbér különben 77000 ft volt.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:30:22

@panelburzsuj: 'A közmunkásokat névre számolják: ahány új belépő abban az évben, annyi új közmunkás. Tökmindegy, hogy pár hetet, vagy pár hónapot húz le: darab-darab.'

- Erre a bizonyjték a pletykahíradó, gondolom. Mert ezek szerint az Eustatot simán átvágták, téged bezzeg nem tudnak..:)

komplikato 2013.10.11. 22:32:46

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Már brutto vagy netto? Mer' ősi Fidesz trükk a bruttóval jönni, ami a kutyát sem érdekli.
És a megadott számadattól nem lesz igaz, hogy Matlcsy csökkentett, majd ő és a hívei telehazudták a médiát és blogokat, hogy igazából nőtt?

P.Freddy 2013.10.11. 22:40:24

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Aha, szóval kamu. Gondoltam. "

Ügyes:) De ezek a kamuk nem csak járnak és beszélnek, hanem jövőre szavazni is fognak. Hogyan fogod őket kamura venni, választási törvénnyel, vagy választási csalással, ahogy szoktátok?:)))

Sírköves Slomó 2013.10.11. 22:50:23

@komplikato: Minimálbérhez ne hasonlíts közmunkásbért. A közmunka nem kötelező, lehet szerezni minimálbéres állást.

panelburzsuj 2013.10.11. 22:50:41

@komplikato:
Önkormányzati segélyt ott kapnak a munkanélküliek, ahol a háztartás egy főre jutó jövedelme nem ér el kábé 30000 forintot. Afölött egy vas se.

Azaz: ha egy házaspár egyik felének van legalább minimálbéres állása - a másik is éljen meg abból. Vagy van két szülő, két nagykorú gyerek - ha fele dolgozik, a többit ellátottnak tekinti a magyar állam.

P.Freddy 2013.10.11. 22:52:24

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Erre a bizonyjték a pletykahíradó, gondolom"

Látszik, hogy fingod sincs semmiről, fotelből szopod Orbán Viktort.

Menj már el az emberek közé te gyíkagyú, és ne hírtévétől meghülyítve pofázzál, mert még azt lehet hinni, hogy hazudozol mint a Fidesz.

A közmunkásokat VALÓBAN BELÉPŐNKÉNT számolják.

Mi ebben a hihetetlen számodra: az, hogy ez egy arcátlanul mocskos köcsög Fideszes átbaszás? Ez neked hihetetlen...?

panelburzsuj 2013.10.11. 22:52:56

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Azt az Eurostatot nem kell átvágni, ami heti egy óra pénzkeresetet már foglalkoztatásnak tekint.

A porhintés a magyar szemekbe - az egy másik fejezet.

komplikato 2013.10.11. 22:53:18

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
"A közmunka nem kötelező, lehet szerezni minimálbéres állást."
Hol? Tündérországban?

panelburzsuj 2013.10.11. 22:57:07

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
"lehet szerezni minimálbéres állást"

Jobb, ha ez csak Vizelős Elliként csúszik ki a szádon.

Emberek közt esetleg 8 napon túl gyógyulnál.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 23:21:28

@P.Freddy: Ilyen stabil forrásanyaggal inkább általánosakat lódíts, ne konkrétumokat.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 23:23:27

@panelburzsuj: 'Azt az Eurostatot nem kell átvágni, ami heti egy óra pénzkeresetet már foglalkoztatásnak tekint.'

Pont úgy mint 2010 előtt, és pont úgy mint a többi országban. És lám, csökken a munkanélküliség az Eurostatnál.

Hogy neked ez a helyzet romlását bizonyítja, arról senki nem tehet.

panelburzsuj 2013.10.11. 23:34:44

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Tökös, én felnőttként éltem át a "teljes foglakoztatás" összeomlását - ahhoz képest húsz éve csak apró fodrozódás minden nagy csinnadrattával előadott foglakoztatási "siker" és "kudarc".

Mondjuk én "könnyen" beszélek a valóságról - de legalábbis nem kell naponta nyakig szarba másznom a basisomért, mint neked.

Sírköves Slomó 2013.10.11. 23:50:17

@panelburzsuj: Néha a témához is hozzászólsz?

panelburzsuj 2013.10.11. 23:53:24

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Arra célozgatsz ilyen lenyűgöző szellemességgel, ami a lap tetejére van írva?

"Ki hazudik a foglalkoztatásról?"

P.Freddy 2013.10.11. 23:54:13

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Hülye vagy, Fideszes vagy, köcsög vagy, hazug vagy. Orbán Vitkor féle csótány vagy, olyan mint Zsiga Marcell, vagy Zsigó Róbert. Csőcsákány, te fasz, békázzál bájerrel, mentsd a menthetőt. Nem sok van:))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.12. 10:51:55

@Blogger Géza: A Fidesz 2010. II. negyedévének elején került hatalomra, a negyedéves adatokból utoljára a 2010. I. negyedéves adatokat publikálták Bajnai alatt.

Az állami bevételek forintban keletkeznek, így a forintárfolyam ugyanúgy változtatja a kb. 60%-ban devizában felvett adósság terhét, mint a devizahiteles családoknál a törlesztőrészlet nagyságát. Vagy szerint nem számít, hogy amikor mondjuk 100 millió dollárt vissza kell fizetni, akkor mennyibe kerül a dollár?

Blogger Géza 2013.10.12. 11:00:13

@Online Távmunkás: Nem érted, hogy itt nincsenek semmiféle törlesztőrészletek? Ez nem család, ahol apuci Ft-os fizetésből fizetünk devizás törlesztőt. Hanem ha lejár, felveszünk új devizahitelt.

Blogger Géza 2013.10.12. 11:02:36

@P.Freddy: Azzal, hogy te valami másik meccset nézel. Magyarországon erősen csökkent a munkanélküliség (11,8% -> 9,9%), rekord alacsony az infláció (1-2%), és megindult a reálbérek növekedése.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.13. 13:51:31

@Blogger Géza: Ennyire nincs fogalmad semmiről se? Szerinted mennyit fizet az állam az adóssága törlesztésére évente? Szerinted a kamat az csak berepül a hitelezők pénztárcájába?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.13. 13:55:29

@Blogger Géza: Itt egy példa, ahol kirúgták a közalkalmazottakat, majd a helyükre közmunkásokat vettek fel, mert azoknak nem kell minimálbért se fizetni:
hvg.hu/karrier/20121108_Ombudsman_jogserto_modon_bocsatottak_el_t

A szüleim falujában pedig az egyik közmunkás a polgármester kertjében vágja a füvet és a ház előtt az árokpartot tartja rendben. Az utca többi részéhez nem nyúl...

Blogger Géza 2013.10.13. 18:41:39

@Online Távmunkás: Ennyire nincs fogalmad semmiről se? Szerinted mi a fenének bocsátunk ki újabb kötvényeket, ha nem a fennálló adósság továbbgörgetésére?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.13. 21:00:45

@Blogger Géza: Jó olvasgatást:

"Tavaly rekordösszeget, 1202,4 milliárd forintot költött az állam hiteleinek finanszírozásra − az összeg ráadásul idén tovább emelkedik, amit a nagyobb devizalejárattal magyaráz a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)."
index.hu/gazdasag/2013/01/29/borzaszto_draga_a_magyar_adossag/

Blogger Géza 2013.10.13. 23:00:56

@Online Távmunkás: Ez semmit nem cáfol abból, amit én mondtam.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.14. 08:59:00

@Blogger Géza: Kár, hogy nem látod az összefüggést a devizahitelre fizetett nagyobb kamat és a gyengébb forintárfolyam között. Biztos te is olyan devizahiteles vagy, aki csodálkozott 2010-ben, hogy miért nőtt másfélszeresre a törlesztőrészlete...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.15. 06:29:16

" Az ilyen jellegű egészségtelen arány kényszerűen magas újraelosztást eredményez, hajtja felfelé az adókat, különösen akkor, ha a hagyományos piaci módszerektől elrugaszkodó gazdaságpolitikával párosul."
Meg ha ellopják a befizetett lóvé egy részét.
süti beállítások módosítása